Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaşdemir Yiğitoğlu, Gülay-
dc.contributor.authorTuran, Türkan-
dc.contributor.authorKorkmaz Aslan, Gülbahar-
dc.contributor.authorKartal, Asiye-
dc.date.accessioned2019-12-16T06:13:02Z-
dc.date.available2019-12-16T06:13:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28142-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31362/patd.491637-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin stresle başetme durumları ve madde kullanım öykülerinin belirlenmesidir. Gereç ve yöntem: Tanımlayıcı olan bu araştırmanın evreni ve örneklemini bir sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde öğrenim gören araştırmaya katılmak isteyen 371 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu, Stresle Başetme Tarzları Ölçeği ile toplanmıştır. Analiz için SPSS 18.0 istatistik programıyla Sayı, Yüzdelik, Student t Testi, Tek Yönlü Varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmadakilerin yaş ortalaması 20,59±1,89’dur. Öğrencilerin %79,2’si kadın, %34,5’i 1. sınıf, %25,1’i 2. sınıf, %16,4’ü 3. sınıf, %24,0’ü 4. sınıftır. Katılımcıların büyük çoğunluğu aile ile (%82,7) ve çevre ile olan iletişimini (%83) iyi olarak belirtmişlerdir. Çalışmaya alınanların %42,3’ü okul ortamındaki stresin sınavlar, dersler ve ders işleme şeklinden kaynaklandığını bildirmişlerdir. Öğrencilerin çok büyük bir çoğunluğunun (%99,5) sigara ve alkol dışında herhangi bir bağımlılık yapıcı madde kullanmadıkları, %81,7’sinin şu anda sigara ve %83,0’ünün alkol kullanmadıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin stresle baş etme tarzları ölçeği alt boyut puanları; kendine güvenli yaklaşım 12,61±4,01, iyimser yaklaşım 8,38±2,87, kendine güvensiz/çaresiz yaklaşım 11,95±4,55, boyun eğici yaklaşım 6,68±3,42 ve sosyal destek arama 7,02±1,90’dır. Sonuç: Çalışmaya alınanların en fazla kendine güvenli yaklaşım, ardından kendine güvensiz/çaresiz yaklaşım ve en az olarak da boyun eğici yaklaşım alt boyutunu kullandıkları saptanmıştır. Bu sonuç öğrencilerin stresle başa çıkma konusunda etkili yöntemler kullandıklarını, stres yönetimi konusunda daha az sorun yaşadıklarını göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencileri, madde kullanımı, stresle başetme.en_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin stresle başetme durumları ve madde kullanım öykülerinin belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage371en_US
dc.identifier.endpage385en_US
dc.identifier.doi10.31362/patd.491637-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid508114en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
811236 pamukkale hem öğr madde.pdf632.68 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.