Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEşmeli, İsmet-
dc.date.accessioned2020-01-02T10:37:56Z
dc.date.available2020-01-02T10:37:56Z
dc.date.issued2018-09-
dc.identifier.isbn978-605-9678-18-6-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28316-
dc.description.abstractİnsan, sosyal bir varlıktır. İnsanın fiziksel ve ruhsal olmak üzere iki yönü bulunmaktadır. Birey, dünyaya geldiği andan itibaren hayatının son bulmasına dek içerisinde bulunduğu maddi ve manevi ortamdan nasibini almaya başlar. Bireyin yaşadığı aile, şehir, toplum ve medeniyet gibi sosyal ortamlara renk veren, bir kişilik kazandıran ve değer yükleyen farklı etmenler bulunmaktadır. Din, insanın ve yaşadığı fiziki ve sosyal çevresinin dokusunun oluşmasında; insanın ve toplumun nasıl bir değere sahip olması hususunda büyük bir role sahip sistem olarak kabul edilmektedir. İyi-kötü, güzel-çirkin, sevap-günah gibi ahlaki değerlerin temellendirilmesinde din belirleyici bir unsurdur. Bireyin ilk sosyal ortamı olan aile, genel anlamıyla kaynağında dinin belirleyiciliğini koruduğu değerler üzerine kurulmuştur. Böyle bir ailede yetişen bireyler de ailenin sahip olduğu değerler çerçevesinde yetişecektir. Ailedeki değerlerin oluşumunda söz sahibi olan dinin, toplumun değer anlayışında kendini göstermesi de kaçınılmaz olacaktır. Dini değerler ile insani değerlerin aynı mı yoksa farklı mı olduğuna ilişkin farklı yaklaşımlar bulunmakla birlikte din, insan ve toplumda bir anlam ve değer kazanacağı gibi, insan ve toplumun da tutumuna, davranışına, algısına, yaşam tarzına ve eğitim anlayışına gibi hususlara din tarafından anlam yüklenecektir. Bu bildirimde değerlerin temellendirilmesinde din faktörünü, farklı bazı dinlerin müntesiplerine salık verdiği değerlerin neler olduğunu ve bu değerleri yeni nesle aktarmak için benimsedikleri yol ve yöntemlerini bazı örneklerle sunacağım. Aynı zamanda, dinin değere etkisi bağlamında din-değer-eğitim ilişkisini farklı dini gelenekler çerçevesinde değerlendirmeye çalışacağım.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofIII. ULUSLARARASI DEĞERLER EĞİTİMİ KONGRESİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDeğerlerin temellendirilmesi ve eğitiminde din faktörüen_US
dc.typePresentationen_US
dc.authorid0000-0002-4551-0309-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypePresentation-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept07.02. Philosophy and Religious Sciences-
Appears in Collections:İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DEĞERLERİN TEMELLENDİRİLMESİ VE EĞİTİMİNDE DİN FAKTÖRÜ.pdfSempozyum Metni2.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,092
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

546
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.