Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMuammer Kunt-
dc.contributor.authorÇiftçi, Gamze-
dc.date.accessioned2018-05-17T11:07:42Z
dc.date.available2018-05-17T11:07:42Z
dc.date.issued2009-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2832-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyinin öğretmen morali üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezindeki resmi ve özel ilköğretim kurumlarında görev yapan 467 öğretmen ve bu okullarda okuyan 367 öğrenci oluşturmaktadır. Okulların bürokratikleşme düzeyini ölçmek için öğretmenlere ERMEÇ (2007) tarafından geliştirilen ve 28 sorudan oluşan İlköğretim Okulları Bürokratikleşme Düzeyi Ölçeği ile öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen ve 28 maddeden oluşan Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, doğrusal regresyon analizi gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları okulların bürokratikleşme derecesine ilişkin algıları ?orta üstü? düzeydedir. 2. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları okulların bürokratikleşme düzeyine ilişkin algıları arasında cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir fark yoktur. 3. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları okulların türüne göre bürokratikleşme düzeyine ilişkin algıları arasında anlamlı bir fark vardır. 4. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerine ilişkin algıları ?orta? düzeydedir. 5. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin yabancılaşma düzeylerine ilişkin algıları arasında cinsiyet ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. 6. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi, öğrenci yabancılaşmasının ?sosyal soyutlama? boyutu hariç tüm alt boyutlarını anlamlı düzeyde yordayabilmektedir. Anahtar Kelimeler: Bürokrasi, Yabancılaşma, İlköğretim, Öğrenci, Öğretmenen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of bureaucracy level on students? alienation in central Denizli Elementary Schools. The sample of the study consists of 467 teachers working for public and private elementary schools and 367 student attending in these schools during 2008-2009 academic year in Denizli. The 28 item scale named ?Student Alienation Scale? developed by the researcher to determine the alienation level of student and the 28 item scale named ?Elementary Schools Bureaucracy Level Scale? developed by Ermeç (2007) to determine the bureaucracy levels of teachers. The data has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test, the one way variance analysis and linear regression analysis. The following results have been reached according to the findings: 1. The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementary schools towards the bureaucracy level of schools they work in have been found as ?moderately high? level. 2. There is no significant difference between the elementary school teachers? perceptions towards the bureaucracy level of schools they work in according to the variables of gender and seniority. 3. There is a significant difference between the elementary school teachers? perceptions towards the bureaucracy level of schools they work in according to the variables of school type. 4. The perceptions of the students who are attending elementary schools in Denizli city centre, towards the alienation level of schools have been found as ?medium? level. 5. There hasn?t been found significant difference between the elementary school students? perceptions towards the alienation level of schools according to the variables of gender and their fathers education statues. 6. The bureaucracy level of Denizli central elementary schools can predict students? alienation?s all sub dimensions except ?isolation? dimension. Key Words: Bureaucracy, Alienation, Elementary, Student, Teacheren_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBürokrasien_US
dc.subjectYabancılaşmaen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectBureaucracyen_US
dc.subjectAlienationen_US
dc.subjectElementaryen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleİlköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi ile öğrenci yabancılaşması arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the buracracy level of elementary schools and student alienationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid159304-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid239599en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gamze Çiftiçi.pdf1.76 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.