Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇiftçi, Cemil-
dc.contributor.authorÖzcan, Abdulvahap-
dc.date.accessioned2020-01-03T11:29:34Z-
dc.date.available2020-01-03T11:29:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationÇiftçi, C. & Özcan, A. (2014), "Öğretmenlerin Sosyo-Ekonomik Durumlari Ve Öğretmen Özelliklerinin Öğrenci Başarisi Üzerindeki Etkileri", Öğretmenlerin Sosyo-Ekonomik Durumlari Ve Öğretmen Özelliklerinin Öğrenci Başarisi Üzerindeki Etkileri, Journal of Economics, Finance and Accounting, 1(4), 372-384.en_US
dc.identifier.issn2148-6697-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28365-
dc.description.abstractEğitim sistemindeki müfredatların başarıya ulaşmasında en önemli rol öğretmenlere aittir. Öğretmenlerin sosyo-ekonomik koşulları bir taraftan mesleğin seçimini, diğer taraftan öğretmenlerin performanslarını etkilemektedir. Bu kapsamda, Denizli ilindeki meslek liseleri dışında kalan Anadolu ve Fen liselerindeki 270 öğretmenle yapılan anket sonuçları analiz edilmiştir. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: (1) Öğretmenlik mesleği özellikle gelir ve eğitim düzeyi düşük aile bireyleri tarafından daha çok tercih edilmektedir. (2) Ücret düzeyinin düşüklüğü ve ücretlerdeki artışın performansı arttıracağı konusunda genel bir fikir birliği bulunmaktadır. (3) Ücret düzeyinin düşüklüğü öğretmenlerin kişisel gelişimleri için gelirlerinden ayırdıkları payları olumsuz olarak etkilemektedir. (4) Ebeveynlerin gelir ve eğitim düzeylerindeki düşüklük öğrencilerin sorunlarının çözümünde ve öğrenci başarısının arttırılmasında öğrenci-öğretmen-veli ilişkilerini zayıflamaktadır. (5) Öğrencilerin üniversiteye girişteki başarıları üzerinde Anadolu veya Fen liselerine girişteki aldıkları başarı puanlarının, öğrenci-öğretmen oranının ve öğretmenlerin mutluluk ve motivasyon düzeylerinin en etkili faktörler olarak öne çıktığı ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractThe most important role in the success of the curriculum in the education system belongs to teachers. The socio-economic conditions of teachers affects on the one hand the choice of profession and on the other hand their performance. In this context, the survey results that conducted with 270 teachers in Anatolian and Science high schools in Denizli have been analyzed. The results obtained are as follows: (1) The teaching profession is mostly preferred by family members especially with low levels of income and education. (2) There is a general consensus about the level of wages are low and the rise in wages will increase the performance. (3) The low level of wages negatively affects teachers’ spending for their personal development. (4) The lowness in income and education levels of parents of students weakens the student- teacher-parent relationship in solving problems of students and increasing their achievements. (5) It can be expressed that the Anatolian high schools and science schools entrance scores, the student-teacher ratio and the happiness and motivation levels of teachers are the most important factors.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherJournal of Economics, Finance and Accountingen_US
dc.relation.ispartofJournal of Economics, Finance and Accountingen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen özellikleri, öğrenci başarısı, öğretmen işgücü piyasası, performans faktörleri, öğretmen etkinliliği.en_US
dc.subjectTeacher characteristics, student achievement, teacher labour market, performance factors, teacher effectiveness.en_US
dc.titleÖğretmenlerin sosyo-ekonomik durumları ve öğretmen özelliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage372en_US
dc.identifier.endpage384en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.03. Economics-
crisitem.author.dept08.03. Economics-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.