Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28366
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇiftçi, Cemil-
dc.contributor.authorDurusu Çiftçi, Dilek-
dc.date.accessioned2020-01-03T11:33:28Z-
dc.date.available2020-01-03T11:33:28Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationCiftci, C., & Ciftci-Durusu, D. (2013). “The Interrelationship Between Domestic Sales and Export The Case of Turkish Manufacturing Sector 1996 2010”, Akdeniz Üniversitesi IIBF Dergisi, 13(27), 77-98.en_US
dc.identifier.issn1302-9975-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28366-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de yurtiçi satışlar ile ihracat arasındaki karşılıklı ilişkiyi ve bu değişkenlerin ortak belirleyicilerini incelemektir. Bu doğrultuda, Türkiye imalat sektöründe 1996-2010 dönemi panel verileri için iki aşamalı en küçük kareler yöntemi uygulanmıştır. Analiz sonucunda, yurtiçi saüşlar ile ihracat arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuçlar ihracat satışlarım etkileyen en önemli faktörün Ar-Ge harcamaları olduğunu ve reklam harcamalarının ihracat satışları üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, genel yönetim giderlerinin hem yurtiçi hem de ihracat satışlarının belirlenmesinde çok önemli bir faktör olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the interrelationship between domestic sales and export sales, and their joint determinants, in Turkey. To this end, the two-stage least square analysis is applied to the panel data of the Turkish manufacturing sector for the period 1996-2010. We found a statistically significant relationship between domestic and export sales. Results indicate that R&D expenditure is the most important factor affecting export sales, and advertising expenditure has a negative effect on export sales. In addition, general administrative expenditure was determined as the crucial factor in both domestic and export sales.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAkdeniz Üniversitesi IIBF Dergisien_US
dc.relation.ispartofAkdeniz l.l.B.F. Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmalat sanayii, Ar-Ge, reklam ve pazarlama,yurtiçi ve ihracat satışlarıen_US
dc.subjectManufacturing, R&D, advertising and marketing, domestic and export salesen_US
dc.titleYurtiçi satışlar ve ihracat arasındaki karşılıklı ilişki: Türkiye imalat sektörü örneği 1996-2010en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.03. Economics-
crisitem.author.dept08.07. International Trade and Finance-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.