Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28367
Title: Türkiye imalat sanayiinde ölçek bazında kârlılık ve temel giderler ilişkisi: 1998-2009 dönemi
Authors: Çİftçi, Cemil
Keywords: İmalat Sanayii, Araştırma Geliştirme, Pazarlama ve Reklam
Manufacturing, R&D, Marketing and Advertising
Publisher: Sosyoekonomi
Source: Çiftçi, Cemil (2014). “Türkiye İmalat Sanayiinde Ölçek Bazında Kârlılık ve Temel Giderler İlişkisi 1998 2009 Dönemi”, Sosyoekonomi(22), 229-252.
Abstract: Çalışmada, araştırma geliştirme, reklam, pazarlama ve dağıtım ile genel yönetim giderlerinin firmalar üzerindeki olası etkileri teorik olarak incelerek, 1998-2009 döneminde Türkiye’de imalat sanayi alt sektörlerindeki küçük, orta ve büyük ölçekli firmalarda bu değişkenlerin brüt kâr marjı üzerinde etkisi analiz edilmiştir. Ampirik sonuçlar küçük firmalarda yalnızca reklam, pazarlama ve dağıtım giderlerinin, orta ölçekli firmalarda ise araştırma geliştirme ve reklam, pazarlama ve dağıtım giderlerinin brüt kâr marjı üzerindeki etkisinin anlamlı olduğunu göstermektedir. Büyük ölçekli firmalarda bütün değişkenlerin etkisi anlamlı bulunurken, en büyük etkiye sahip değişkenin genel yönetim giderleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Orta ölçekli firmalarda araştırma geliştirme harcamalarının brüt kâr marjı üzerindeki etkisinin büyük ölçekli firmalara kıyasla daha büyük bulunması, politika yapıcıları için oldukça önemli bir sonuçtur.
This study examine the effects of research and development (R&D), advertising, marketing and distribution and general management expenses on firms and analysis these variables effects on gross profit margin for small, medium-sized, and large firms with Turkish Manufacturing subsectors data by empirically. Our empirical results show that for the small size only advertising, marketing and distribution expenses is significant, for medium-sized firms R&D and advertisement, marketing and distribution is significant, but general management expenses is not. For the large firms all variables are significant, but the most important variable on gross profit margin is the general administrative expenses. The result of R&D effect on gross profit margin in medium-sized firms is bigger than in large firms is quite important for policy makers.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28367
ISSN: 1305-5577
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.