Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMurat Balkıs-
dc.contributor.authorArslan, Gökmen-
dc.date.accessioned2018-05-18T08:17:35Z
dc.date.available2018-05-18T08:17:35Z
dc.date.issued2012-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2838-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaöğretimde öğrenim gören ergenlerde görülen problem davranışları aile yapısı ve aile sorunları açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Isparta ilinde farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören (283'ü kız ve 298'i erkek) 581 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında, problem davranışları ölçmek amacıyla Gençtanırım-Kuru (2010) tarafından geliştirilen "Riskli Davranışlar Ölçeği", aile yapısını ve aile sorunlarını ölçmek amacıyla ise Gülerce (1992) tarafından geliştirilen "Aile Yapısını Değerlendirme Aracı" ve Tuğrul (1996) tarafından geliştirilen "Gençlik Dönemi Aile Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, verilerin türüne göre, korelasyon (r), t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmış; F değerlerinin anlamlı olması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Tukey testi uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, aile yapısı, aile sorunları ve sosyo-demografik değişkenlerin, ergenlik döneminde görülen problem davranışlar üzerindeki yordama gücü için regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, ergenlerde görülen problem davranışların tüm alt boyutlardaki aile sorunları ile pozitif yönde; aile yapısı ile negatif yönde anlamlı düzeyde ilişkiye sahip olduğu ve ergenlerde görülen problem davranışların, aile yapısı ve aile sorunları tarafından anlamlı düzeyde yordandığını ortaya koymaktadır. Ayrıca ergenlik döneminde görülen problem davranışların sosyo-demografik değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaştığı bulunmuştur. Elde edilen bulgular, eğitimciler, psikolojik danışmanlar ve ruh sağlığı alanında çalışanlar açısından ele alınıp tartışılmış ve bir takım önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Aile, Aile Yapısı, Aile Sorunları, Problem Davranışlaren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship problem behaviors, family structure and family problems among adolescent who study in high school. The participants were 581 students (283 female and 298 male) attending different high school in Isparta. In this study, problem behaviors, family structure and family problems was measured with Risk Behaviors Scale which was developed by Gençtanırım-Kuru (2010), Family Structure Scale which was developed by Gülerce (1992) and Family Problems of Young Adulthood Evaluation Scale which was developed by Tuğrul (1996). For data analysis depending upon the variety of data gathered, (t) and (r) correlation tests, Analysis of Variance (ANOVA) and Tukey test were performed. In addition, regression analysis was used to test the effects of family structure, family problems and socio-demographic variables on problem behaviors during adolescence. Results show that adolescents? problem behaviors were positively related with family problems, and negatively related with family structure. The results also showed that adolescents? problem behaviors acquired a different character in connection with social demographic variables. Finally regression analyses showed that adolescents? problem behaviors were predicted by family problems, family structure and social demographic variables. Implications of findings were discussed and some suggestions were made for the educator, psychological counselor, and mental health professions in details. Keywords: Family, Family Structure, Family Problems, Problem Behaviorsen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectAile Yapısıen_US
dc.subjectAile Sorunlarıen_US
dc.subjectProblem Davranışlaren_US
dc.subjectProblem Behaviorsen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectFamily Structureen_US
dc.subjectProblem Behavirosen_US
dc.titleOrtaöğretimde öğrenim gören ergenlerde görülen problem davranışların aile sorunları ve aile yapısı açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAdolescent problem behaviors in high school studiyng to investigate in family problems and family structureen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid37197-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid322429en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gökmen Arslan.pdf1.73 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

318
checked on May 27, 2024

Download(s)

420
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.