Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜnal Adıgüzel, Deniz-
dc.contributor.authorSarıtas, Emel-
dc.contributor.authorBarutçu, Süleyman-
dc.date.accessioned2020-01-07T12:23:06Z-
dc.date.available2020-01-07T12:23:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28440-
dc.description.abstractGünümüz tüketici karar sistemine etki eden sadece ihtiyaç, istek, fiyat gibi faktörler olmayıp aynı zamanda duygusal faktörlerin de oldukça etkili olduğu aşikardır. Günümüz pazarlama dünyasında tüketici satın alma karar sistemine etki eden bir olgu da sevimlilik olgusudur. Bu çalışmada, tüketiciler açısından (1) ürün ambalajında sevimliliğin boyutlarından hangisinin tüketicilerin dikkatini çekmede daha etkili olduğu, (2) fiyattaki olası bir artışın satın alma niyetine etkisi, (3) cinsiyete göre sevimliliğin boyutlarında farklılık olup olmadığının belirlenebilmesi amacı ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak keşifsel bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada sevimlilik boyutlarının önem derecelerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği ve tüketicilerin fiyat artışına duyarlı oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar neticesinde pazarlama yöneticilerine ve araştırmacılara tavsiyelerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEurasion Socioeconomic Studiesen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSevimliliğin boyutları, Ambalaj, Ambalaj tasarımında sevimlilik, sevimliliken_US
dc.titleSevimlilik boyutlarının derecelendirilmesi ve sevimliliğin satın alma davranışları üzerine etkisi: Ambalaj tasarımı üzerine keşifsel bir araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept22.07. Financial Banking and Insurance-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.