Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBozkurt, Yasemin-
dc.date.accessioned2020-01-07T12:28:46Z
dc.date.available2020-01-07T12:28:46Z
dc.date.issued2019-07-22-
dc.identifier.issn1308-3198-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28441-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.484547-
dc.description.abstractÜlkemizde en çok tercih edilen sosyal medya platformlarının platformlarının başında, Instagram gelmektedir. Instagram platformu, özellikle akıllı telefonlar için tasarlanmış, genellikle görsel içerikler paylaşmak üzerine geliştirilmiş, ücretsiz olarak indirilip kullanabilme özelliği bulunan çevrimiçi ortamlardır. Bu ortamın, son yıllarda hikayeler bölümüyle ön plana çıktığı görülmektedir. Instagram Mart 2017’de hikayeler bölümüne reklam almaya başlamıştır. Instagram hikaye reklamları, bir markaya ait Instagram hesabı aracılığıyla aktarılmak istenen mesajların fotoğraf ya da video şeklinde paylaşıldığı ve kullanıcıların takip ettiği hesapların öyküleri arasında açılan uygulamalardır. Instagram hikayelerini kullanan kitlelerin hızla büyümesi nedeniyle bu kitlelere ulaşmaya çalışan reklamcılar ve reklamverenleri daha fazla hikaye reklamları kullanmaya yöneltmektedir. Dolayısıyla Instagram kullanıcılarının hikaye reklamlar hakkında nasıl bir tutum ve davranış eğilimine sahip olduğu önem kazanmaktadır. Çünkü bu kullanıcıların hikaye reklamları kabul ya da reddetmelerinin, yaklaşım biçimlerinin; bu hikayeleri takip etmelerini ve hikayelerin amacına ulaşmasını doğrudan etkilediği düşünülmektedir. Bu doğrultuda literatürdeki konuyla ilgili bilgi boşluğunun da etkisiyle bu çalışmanın amacı, tüketicilerin Instagram hikayelerine yönelik tutum ve davranış eğilimlerini belirlemektir. Amaca dayalı örneklem yöntemi kullanılarak Instagramın hikayeler bölümünü takip eden katılımcılara yüzyüze ve çevrim içi ortamda anket uygulanmıştır. 423 anketin analize dahil edildiği araştırma sonucuna göre, katılımcıların hikaye reklamlara yönelik genel olarak olumsuz tutuma sahip oldukları, beklenen davranış tepkilerini göstermedikleri ve bu davranışların da hikaye reklama yönelik tutumlardan doğrudan etkilendiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherErciyes İletişim Dergisien_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categoriesen_US
dc.titleInstagramdan hikaye reklamlar: Tüketici tutum ve davranış eğilimleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1507en_US
dc.identifier.endpage1524en_US
dc.authorid0000-0001-8183-0337-
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.484547-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid386613en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeConference Object-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.