Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28442
Title: İletişim eğitimi alan ön lisans ve lisans öğrencilerinin reklamcılık mesleğine yönelik algı karşılaştırması: Pamukkale üniversitesi örneği
Authors: Bozkurt, Yasemin
Soylu, Ali
Keywords: Research Subject Categories
Publisher: muş alparslan üniversitesi
Abstract: Bir mesleğin sahip olduğu çalışma ortamı, koşulları ve sunduğu kariyer olanaklarının, özellikle bireyin mesleki kariyerini şekillendirmesini ve gelecekte göstereceği performansı etkileyeceği düşünülmektedir. Üniversitelerdeki eğitim sürecinde belirginleşen meslek algısının, ön lisans ve lisans eğitim süreçleriyle ilgili bir takım farklılıkların olması nedeniyle farklılaşacağı tahmin edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, iletişim alanında eğitim alan lisans ve ön lisans öğrencilerinin reklamcılık mesleğine yönelik algılarını karşılaştırmaktır. Bu doğrultuda amaca dayalı örneklem yöntemi kullanılarak belirlenen 182 lisans, 232 ön lisans öğrencisine anket uygulanmıştır. Araştırma bulguları, lisans ve önlisans öğrencilerinin reklamcılık mesleğine yönelik algıları açısından bir takım benzerlik ve farklılıkların olduğunu göstermektedir. Lisans öğrencileri önlisans öğrencilerine göre reklamcılık mesleğini, eğlenceli, ilgi çekici, yeteneklerini kullanmasına olanak sağlayan, entelektüel kariyer fırsatı yaratan, çalışanların iyi anlaşabileceği bir ortam sunan ve kariyer olanaklarının çok olduğu bir meslek olarak algılamaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28442
https://doi.org/10.18506/anemon.452610
ISSN: 149-4622.
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.18506-anemon.452610-535779.pdfmakale dosyası911.38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.