Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBozkurt, Yasemin-
dc.date.accessioned2020-01-07T12:36:13Z
dc.date.available2020-01-07T12:36:13Z
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.issn1305-2411-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28443-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16878/gsuilet.484551-
dc.description.abstractİnternet ortamındaki kontrolsüz reklamcılığın sonucunda tüketicilerin reklamlara yönelik ilgisi ve güveni azalmıştır. Smart TV, reklam engelleme programları gibi çeşitli yöntemlerin ortaya çıkışı, reklamlardan kaçmaya çalışan tüketiciler için yeni çözüm yolları haline gelmiştir. Reklam engelleme programları (REP), tarayıcılara yüklenen bir eklenti veya aplikasyonla tüketicilerin internet reklamlarıyla karşılaşmasına engel olan programlardır. Telefonlara ve bilgisayarlara kolaylıkla yüklenebilen bu uygulamalar hakkında tüketicilerin ne kadar bilgi düzeyine sahip olduğu, tutum ve davranışsal eğilimlerinin ne olduğunun ortaya çıkarılması internet reklamcılığının paydaşları ve akademisyenler açısından önem kazanmaktadır. Çünkü kullanım düzeyi hızla artan bu uygulamalar, gelir kaynağı reklam olan medya ve reklamcılık sektörünü tehdit etmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin REP’e yönelik bilgi, tutum ve davranış durumlarını ortaya çıkarmaktır. Amaca dayalı örneklem yöntemi kullanılarak internet kullanıcılarından oluşan örnekleme anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların REP’e yönelik yeterli bilgiye sahip olmadığı, bilgi sahibi olduklarında olumlu tutum ve davranış eğilimleri gösterdikleri belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publishergalatasaray üniversitesi iletiim fakültesien_US
dc.relation.ispartofgalatasaray üniversitesi iletişim fakültesi dergisi / ileti-s-imen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categoriesen_US
dc.titleReklamlara karşı reklam engelleme programları: Tüketici tepkilerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.authorid0000-0001-8183-0337-
dc.identifier.doi10.16878/gsuilet.484551-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid392680en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.16878-gsuilet.484551-744302.pdfmakale dosyası344.9 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

154
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.