Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDurmaz, Gökhan-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-01-27T07:37:15Z-
dc.date.available2020-01-27T07:37:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28576-
dc.description.abstract4+4+4 eğitim sistemi 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında ilk defa uygulanmıştır. İlk defa uygulanan eğitim sistemi ile birlikte 60 aylık çocukların birinci sınıfa kayıtlarının yapılması sağlanarak aralarında 24 ay fark bulunan çocukların aynı sınıfta başarı için mücadele etmeleri istenmiştir. Yapılan araştırmalar (Boz ve Yıldırım, 2017) sonucunda küçük yaş grubundaki öğrencilere öğretmenlerin ders vermekte zorlandıkları; aynı sınıfta 60-65-66-71-72 ve daha fazla aylık olan öğrencilerin sayısının artıkça eğitim zorluklarının da arttığı ortaya çıkmıştır. Aynı yaş grubunda olmalarına rağmen tamamen veli isteğine bağlı olarak bazı çocuklar anasınıfına, bazıları ise birinci sınıfa gitmektedirler. Bu ayırımın ana nedeni 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren ülkemizde uygulanan 4+4+4 eğitim sistemi olmuştur. İlerleyen yıllarda bu durum düzeltilmeye çalışılmış ancak 2019 yılı Temmuz ayında yapılan son yasal düzenlemeyle birlikte 66-72 ay yaş grubu çocukların birinci sınıf kayıtları tamamen velinin bakış açısına bırakılmıştır. Veli çocuğunun birinci sınıfa hazır olmadığını düşünüp 69, 70 ve 71 aylık çocuğunun kaydını bir yıl daha erteleyebilme ya da birinci sınıfa hazır olduğunu düşünüp 66,67 ve 68 aylık çocuğunu, bir yıl öncesinden kayıt erteleyenler de düşünüldüğünde çocuğunu 84 aylık ve daha üzeri olan öğrencilerle aynı sistem içerisine dâhil edebilme hakkına, okula vereceği bir dilekçe ile sahip olabilmektedir. Veliye bu hakkın verilmiş olması bir anlamda eğitimde öğrenciler açısından fırsat eşitsizliğini de ortaya çıkarmaktadır. Hazır bulunuşluk açısından yeterli olmayan öğrenciler sadece velileri istediği için ilkokul birinci sınıfa kayıtları yapılıp sistem içerisinde daha fazla çaba göstererek başarılı olmaya zorlanmakta, başarısız olanlardan velileri isteyenlerin kayıtları bir yıl ertelenmektedir. Velileri istemeyen çocuklar okula devam etmekte sene sonunda yine veli ikna edilemez ise sınıf tekrarı yapmadan bir üst sınıfa devam etmektedirler. Kayıtları bir yıl ertelenen çocuklardan maddi durumu iyi olanlar anasınıfına gitmekte, iyi olmayanlar bir yıl beklemektedir. Bazı çocukların kayıtları ise akranları içerisinde küçük kalmasın düşüncesiyle birinci sınıf için hazır bulunuşluğu yeterli olduğu halde bir yıl daha veli dilekçesi ile kayıtları ertelenmekte ve anasınıfına sadece velileri istediği için yönlendirilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim sistemien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.titleI?lkokula başlama yaşına i?lişkin yönetici ve öğretmen görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GÖKHAN_DURMAZ_PROJE.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

206
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

1,910
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.