Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMetin Yaşar-
dc.contributor.authorDerbedek, Hande-
dc.date.accessioned2018-05-28T07:17:15Z
dc.date.available2018-05-28T07:17:15Z
dc.date.issued2008-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2863-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Bursa il merkezindeki ilköğretim okulu müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerinin öğretmenlerin öz yeterlilikleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim öğretim yılında Bursa il merkezindeki resmi ve ilköğretim kurumlarında görev yapan 372 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere 53 ve 24 sorudan oluşan iki ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi ve doğrusal regresyon analizi gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Öğretmenlerin algısına göre Bursa il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özellikleri ?orta? düzeydedir. 2. Bursa il merkezinde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlikleri ?orta? düzeydedir 3.Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının düzeylerini belirlerken öğretmenlerin verdiği cevaplar cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bunun yanında kıdemi 21 yıl ve üzeri olan öğretmenlerin 6?10 ve 11?15 yıl olan öğretmenlere göre okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerine ilişkin algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca yaşları 41 ve üzeri olan öğretmenlerin de 31?40 olan öğretmenlere göre okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerine ilişkin algıları daha yüksek bulunmuştur. 4. Bursa il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öz yeterlilikleri arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Kıdemleri 21 yıl ve üzeri olan öğretmenlerin özyeterlik algılarının 6?10 ve 11?15 yıl olan öğretmenlerinkine, yaşları 41 ve üzeri olan öğretmenlerin algılarının 30?40 yaş arasında olan öğretmenlerinkine oranla daha yüksek olduğu ve yüksek lisans mezunu olan öğretmenlerin özyeterlik algılarının lisans mezunu öğretmenlerin algılarına oranla daha yüksek olduğu saptanmıştır. 5. Öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özellikleri öğretmenlerin öz yeterliliklerini anlamlı düzeyde yordayabilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of istructional leadership of elementary school principals on teachers?self efficacy. The sample of the study consist of 372 teachers working for public schools during 2007/2008 academic year in Bursa. The two scales administrated to the teachers were including 53 and 24 questions. The data has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test, the one way variance analysis and linear regression analysis. The following results have been reached according to the findings: 1. The attitudes of teachers who are working in central Bursa elementary schools towards the school directors? instructional leadership have been found as ?moderate? level. 2. The self efficacy levels of the teachers working at central Bursa have been found as ?moderate? level. 3. There is no significant relationship between the attitudes of teachers who are working at central Bursa about the instructional leadership of their school directors according to the variables of gender and the school they graduated from. The level of the attitudes of the teachers working for 21 years and more is higher than the level of the teachers working for 6-10 and 11-15 years. Besides the level of the attitudes of the teachers over the age of 41 is higher than the attitudes of the teachers at the age of 30-40. 4. There is no significant relationship between the elementary school teachers? self efficacy believes according to the variable of gender. The level of the self efficacy believes of the teachers working for 21 years and more is higher than the level of the teachers working for 6-10 and 11-15 years. The level of the self efficacy believes of the teachers over the age of 41 is higher than the believes of teachers at the age of 30-40. Besides the self efficacy belief level of the postgraduated teachers is higher than the undergraduated teachers. 5. The instructional leadership level of the school directors? according to the attitudes of Bursa central elementary school teachers can predict teacher self efficacy beliefs.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectÖgretmenen_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectÖgretimsel liderliken_US
dc.subjectSelf efficacyen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectSchool directoren_US
dc.subjectInstructional leadershipen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik özelliklerinin öğretmenlerin öz yeterlilikleri üzerindeki etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effect of instructional leadership on elementary school teachers' self efficacyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid42911-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid226364en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hande Derbedek .pdf1.96 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

668
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

656
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.