Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28654
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Polat, Olcay | - |
dc.contributor.author | Özen, Deniz Görkem | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-06T13:35:35Z | - |
dc.date.available | 2020-03-06T13:35:35Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28654 | - |
dc.description.abstract | Sanayileşme, şehirleşme ve nüfus yoğunluğunun artması, şehir merkezlerinde yerleşim alanlarının sıkılaşmasına ve şehirlerin fiziki sınırlarının genişlemesine yol açmaktadır. Mekansal büyüme ve gelişme, yerleşim alanlarını birbirinden uzaklaştırarak ulaşım maliyetlerinin artmasına ve taşıma hizmetinin etkinliğinin azalmasına neden olmaktadır. Bununla birlikte nüfusun yoğun olduğu şehirlerin bazı kesimlerinde şehir içi seyahat, şehirlerarası seyahatten daha uzun zaman almaktadır. Yapılan çalışma Çok Depolu Açık Uçlu Araç Rotalama Probleminin, Besleyici Otobüs Ağ Tasarım uygulaması kapsamındadır. Açık uçlu araç rotalama probleminde, araçlar klasik araç rotalama probleminde olduğu gibi, son servis noktasından sonra depoya dönmezler. Bu tip problemlerde, rotalar merkez depo ile başlamakta, talep noktası ile sona ermektedir. Bir başlangıç depo noktasından, dağıtım yapılacak noktalara bırakılacak mallar veya personel, araca yüklenir ve belirlenen sırada noktalara uğranılır. Aracın son uğranılan noktada kalacağı varsayılır. Tez çıktısı şehir içi ulaştırma sistemini geliştirmeyi hedeflemektedir. Söz konusu yolcuların duraklar arası seyahatlerinde; raylı sistemle bütünleşik olarak işlemesi, araçların rotalarını en küçükleyerek, mümkün olan en az aracı kullanarak dağıtılmasını sağlamak, ulaşım maliyetlerini en küçüklemek ve aynı zamanda yolcu memnuniyetini sağlamak amaçlanmaktadır. Bununla ilgili olarak matematiksel model geliştirilmiş ve farklı veri setlerindeki vakalar için sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonuçlardan yola çıkılarak, tez içeriğinde ele alınan problem gerçek karar alıcılarına fayda sağlayabilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | Industrialization, urbanization and the increase in population density lead to contraction of residential areas in the city centers and expansion of the physical boundaries of cities. Spatial growth and development causes the transportation costs to increase and the efficiency of the transportation service by decreasing the settlement areas. However, in some parts of the densely populated cities, urban travel takes longer than intercity travel. This study is in the scope of the Feeder Bus Network Design application of the Multi Depot Open Vehicle Routing Problem. In an open vehicle routing problem, vehicles do not return to the depot after the last service point, as in a conventional vehicle routing problem. In such problems, the routes start with the central depot and end with the demand point. From an initial depot point, the goods or personnel to be left to the points to be distributed are loaded into the vehicle and stopped at the points in the specified order. It is assumed that the vehicle will remain at the last stop. The tesis output aims to improve the urban transportation system. For the passengers traveling between stops; The aim of the project is to integrate with the rail system, to ensure that vehicles are distributed by minimizing their routes, using the least possible vehicles, minimizing transportation costs and ensuring passenger satisfaction. A mathematical model was developed and the results were compared for different data sets. Based on the results, this study will be beneficial for the real decision makers of the problem discussed. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çok depolu açık uçlu araç rotalama | en_US |
dc.subject | Şehir içi ulaşım | en_US |
dc.subject | Matematiksel model | en_US |
dc.subject | Multi depot open vehicle problem | en_US |
dc.subject | Urban transportation | en_US |
dc.subject | Mathematical model | en_US |
dc.title | Besleyici otobüs ağ tasarımı probleminin çok depolu açık uçlu araç rotalama problemi olarak modellenmesi ve çözülmesi | en_US |
dc.title.alternative | Modeling and solution of the feeder bus network design problem as a multi depot open vehicle routing problem | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 629086 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10330216.pdf | 2.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
120
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
248
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.