Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEmel Sarıtaş-
dc.contributor.authorGünay Acartürk, İlkay-
dc.date.accessioned2018-06-05T13:25:00Z
dc.date.available2018-06-05T13:25:00Z
dc.date.issued2006-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2895-
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı ilkögretim 4. ve 5. sınıf ögretmenlerinin Sosyal Bilgiler ögretiminde kullanılan degerlendirme araç ve yöntemlerini hangi sıklıkta kullandıkları ve bu sıklıkta kullanmalarının sebeplerini belirlemek ve son olarak bu sebepler ortadan kalktıgında degerlendirme araç ve yöntemlerini hangi sıklıkta kullanacaklarını tespit etmektir. Bu arastırmanın verileri 2005-2006 egitim-ögretim yılı bahar döneminde toplanmıstır.Veri toplama aracı olan ölçek formu düsük sosyo-ekonomik okullarda görev yapan 53, orta sosyo-ekonomik okullarda görev yapan 62 ve yüksek sosyoekonomik okullarda görev yapan 74 dördüncü ve besinci sınıf ögretmenlerine uygulanmıstır. Arastırmanın çözümlenmesinde ?SPSS 9,5 for Windows? paket programı kullanılmıstır. Ögretmenlerin sosyal bilgiler ögretiminde kullandıkları degerlendirme araçlarından açık kitap sınavları aracını ,balık kılçıgı aracını, degerlendirme tablolarını, akıs haritaları aracını, zincir haritaları aracını, brosür hazırlama yöntemi, siir bestelerinin degerlendirilmesini, eve verilen sınavlar aracını, akıl haritaları aracını, ve drama uygulamalarının degerlendirilmesini ?Hiçbir zaman? seklinde algıladıkları tespit edilmistir. Ögretmenler sosyal bilgiler ögretiminde kullanılan degerlendirme araçlarından akran degerlendirme aracını, degerlendirme tablolarını, akıl haritaları aracını, zincir haritaları aracını, bulmaca aracını, balık kılçıgı aracını, ögrenci ürün dosyası yöntemini, tutum ölçeklerini, grup degerlendirme aracını, veli anketlerini, arastırma kagıtlarını, drama uygulamalarının degerlendirilmesini, gezi-gözlem raporlarını, kısa cevaplı testleri, uzun cevaplı testleri, ögrenci gözlem teknigini, kavram haritaları aracını, proje çalısmalarını, deney raporlarını ögrenci davranıslarıyla yazılmıs raporları ?Çogu Zaman? sıklıgında kullanmak istediklerini belirtmislerdiren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine that in which frequency the primary school teachers use the evaluation tools and methods used in social studies instruction and to determine the reasons why they use on this frequency and finally to establish on which frequency they would use evaluation tools and methods in the absence of these reasons. The data of this research have been obtained on Spring Semester of 2005 ? 2006 academic year. The scale form that was used for data collection has been applied to the 4. and 5. class 53 primary school?s teachers working in low social economic schools, 62 teachers working in moderate social economic schools and 74 teachers working in high social economic schools. ?SPSS 9.5 for Windows? package programme has been used for the analysis of the research. The teachers in social studies instruction has been established the evaluation of open-book exam tool, fishbone tool, evaluation tables, flow map tool, chain map tool, brochure preparation method, evaluation of poem composition, home work exams tool, mind map tool and drama applications as never. The teachers in social studies instruction have declared that, they wanted to use peer evaluation tool, evaluation tables, mind map tool, chain map tool, puzzle tool, fishbone tool, student product file method, attitude scales, group evaluation tool, parenthood surveys, research papers, evaluation of drama applications, promenade observation reports, short answer tests, long answer tests, student observation technique, concept maps tool, project studies, experiment reports and the reports written by student behaviour at mostly frequency.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlkögretimen_US
dc.subjectÖgretmenen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectDegerlendirme Araç ve Yöntemlerien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectBeklentien_US
dc.subjectElementary schoolen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectEvaluation tools and methodsen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectExpectation.en_US
dc.titleİlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan değerlendirme araç ve yöntemlerinin kullanılma sıklığına ilişkin sınıf öğretmenlerinin algı ve beklentilerien_US
dc.title.alternativeThe perception and expectations of elementary school teachers with respect to usage frequency of evaluation tools and methodsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid28553-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid210944en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlkay Acarturk Günay.pdf724.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Download(s)

68
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.