Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRecep Şahin Arslan-
dc.contributor.authorÖğmen, Kısmet-
dc.date.accessioned2018-06-07T11:03:33Z
dc.date.available2018-06-07T11:03:33Z
dc.date.issued2011-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2907-
dc.description.abstractİyi bir kelime bilgisinin, dil öğreniminin temeli olduğu inkar edilemez. Ancak, içinde bulunduğumuz teknoloji döneminde, geleneksel kelime öğrenme yöntemleri yeterli görünmemektedir. Birçok öğrencinin strateji geliştirme ve bu şekilde öğrenir özerkliğine sahip olma ihtiyacı içinde oldukları görülmüştür. Gençlerin bilgisayara ve internete olan ilgileri dikkate alındığında, bu çalışma daha güncel bir kelime öğrenme aracı geliştirmeyi, öğrencilerin kelime öğrenme stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmayı ve öğrenir özerliği seviyelerini yükseltmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla 89 adet 9. sınıf Anadolu lisesi öğrencisinden 24 hafta süreyle bir kelime öğrenme e-portfolyosu tutmaları istenmiştir. Katılımcıların çalışma öncesi ve sonrası strateji kullanımı ve öğrenir özerkliği seviyelerinde anlamlı bir değişim olup olmadığını saptamak amacıyla, katılımcılara çalışma öncesi ve sonrası anket verilmiştir. Öğrenciler bir uzaktan eğitim platformuna kayıt olup 12 adet kelime öğrenme ödevi hazırlamışlardır. Bu süre içerisinde, araştırmacı, süreci izlemek amacıyla araştırma günlükleri tutmuştur. Son olarak, en aktif katılımcılarla görüşmeler yapılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların % 67'sinin e-portfolyo çalışmasına ilgi gösterdiklerini ortaya koymuştur. Bilgisayar kullanımına dayalı ödevler, katılımcıların ders içerisinde öğrendikleri kelimeleri kullanmaya daha fazla ilgi göstermelerini sağlamıştır. Katılımcıların yeni bazı stratejiler edindiklerini gözlenmiştir. Bu sonuçlar göstermiştir ki, uygulanan kelime öğrenme e-portfolyosu, katılımcıların yeni kelime öğrenme stratejileri geliştirmelerine ve öğrenir özerliği oluşturmalarına katkıda bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Kelime, Kelime Öğrenme Stratejileri, Öğrenir Özerkliği, E-portfolyo.en_US
dc.description.abstractIt is undeniable that good vocabulary knowledge is the basis of language learning. However, in the era of technology we are in, traditional ways of learning vocabulary do not seem to be sufficient. It was observed that most students were in the need of developing vocabulary learning strategies and thereby becoming more autonomous learners. Considering the teenagers? interest in computers and the Internet, this study aimed to develop a more up-to-date vocabulary learning tool, promote students ability to develop vocabulary learning strategies and increase their level of autonomy. For this purpose 89 9th grade Anatolian high school students were asked to keep a vocabulary learning e-portfolio for 24 weeks. The participants were given pre- and post application questionnaires in order to determine any significant difference between their strategy use and their level of autonomy before and after the study. Students registered to an e-learning platform received 12 vocabulary tasks for 24 weeks. In the mean time researcher logs were kept in order to keep track of the process. Finally, student interviews were held with the most active participants. The results showed that 67 % of the students were interested in the e-portfolio project. Computer based tasks increased their interest in using the words they had learnt. They adopted several new vocabulary learning strategies. These outcomes revealed that vocabulary learning e-portfolios contributed to develop new vocabulary learning strategies and build learner autonomy in our participants. Key words: Vocabulary, Vocabulary Learning Strategies, Learner Autonomy, E-portfolio.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.subjectVocabulary Learning Strategiesen_US
dc.subjectLearner Autonomyen_US
dc.subjectE-portfolioen_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.subjectKelime Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectÖğrenir Özerkliğien_US
dc.subjectEportfolyoen_US
dc.titleLearning vocabulary through e-portfolios and its effects on 9th grade Anatolian high school students' strategy development and learner autonomyen_US
dc.title.alternativeE-portfolyo yoluyla kelime öğrenimi ve Anadolu lisesi 9. sınıf öğrencilerinin strateji ve öğrenir özerkliği gelişimine olan etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid45044-
dc.authorid55265-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid296398en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kısmet Öğmen.pdf4.55 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.