Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2946
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErsan Öz-
dc.contributor.authorAlaşahin, Kemal Mustafa-
dc.date.accessioned2018-06-13T08:13:08Z
dc.date.available2018-06-13T08:13:08Z
dc.date.issued2007-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2946-
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı; bir ülkenin kalkınmasında ve ekonomisinin büyümesinde en önemli rolü oynayan yüksek ögretim kurumlarının en büyük finansman kaynagı olan bütçe ödeneklerinin incelenmesidir. Çalısma üç bölümden olusmaktadır. lk bölümde konu teorik bir çerçevede ele alınırken ikinci bölümde analize baslangıç safhası, üçüncü bölümde ise analiz kısmına deginilecektir. Yüksek ögretim hizmetlerinin teorik düzeyde incelendigi birinci bölümde, yüksek ögretim kavramının tanımlanması, maliye bilimi içerisindeki yeri, dıssallıkları ve devletin müdahale sebepleri incelenecektir. kinci bölümde, yüksek ögretimin finansmanı incelenecek ve Türk Yüksek Ögretim sistemi hakkında bilgiler verilecektir. Çalısmamamızın son kısmı olan üçüncü bölümde ise, yüksek ögretim kurumlarına aktarılan bütçe ödeneklerinin ve yüksek ögretim kurumlarının harcamalarının gelisimleri ve bilesimleri incelenecektir. Çalısmamızdaki sayısal verilerin birçogu www.yok.gov.tr, www.tuik.gov.tr, www.muhasebat.gov.tr web adreslerinden saglanmısmıs olup, tarafımızca 1987 yılı temelli deflatör serileri kullanılarak veriler reel hale getirilmistir.en_US
dc.description.abstractThe objective of this study is; analyzing budget appropriations that biggest financial source of higher education institutes having most important to development and economical improvement of a country. The study is consisting of three sections. While in the first section to deal with the subject matter in the theoretical analyses, in the second section stage of begin analyze, in the third section stage of analyze is touch on. At the first section which higher education services are theoretically analyzed, higher education concept was declared, at the place of public finance, that?s externalities and reasons of influence to government is analyzed. In the second section, financing of higher education is examined and Turkish higher education system is introduced. In the last section, budget appropriations which transferred to higher education institutes and expenditures of higher education institutes, progresses and combinations are examined. In the study?s most of the statistically dates was supplied from www.yok.gov.tr, www.tuik.gov.tr, www.muhasebat.gov.tr web sites and this dates was transformed in to reel dates whereby 1987 based deflation seriesen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYüksek öğretim kurumlarıen_US
dc.subjectBütçe ödeneklerien_US
dc.subjectYüksek öğretim kurumları harcamalarıen_US
dc.subjectHigher education institutesen_US
dc.subjectBudget appropriationsen_US
dc.subjectHigher education institutes expendituresen_US
dc.titleÜniversite bütçelerinin analizien_US
dc.title.alternativeAnalyzing of universities budgetsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid22074-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid214886en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa Kemal Alaşahin .pdf973.81 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

204
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.