Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2981
Title: Tersine lojistik ve Denizli ilinde ömrünü tamamlamış lastik geri kazanımı için tersine lojistik ağ modelinin tamsayılı programlamayla tasarımı
Other Titles: Reverse lojistics and design of a network model by integer programming for the recycling of used tires in Denizli city
Authors: Deniş Fedai, Özlem
Advisors: Arzu Organ
Keywords: Tersine Lojistik
Karma Tamsayılı Doğrusal Programlama
,Ağ Tasarımı
Ömrünü Tamamlamış Lastik
Reverse Logistics
Mixed Integer Linear Programming
Network Design
Used Tires
Abstract: Ekonomik, yasal ve ekolojik nedenlerle iade edilen ürünlerin tedarik zinciri içindeki yönetimi önemli konulardan biri haline gelmiştir. Ürünlerin kullanıcılardan üreticilere doğru olan akışına tersine lojistik denmektedir ve bu konu gittikçe artan öneminden dolayı işletme yöneticilerinin ve akademisyenlerin üzerinde durdukları konulardan biri olmuştur. Bu çalışmada Denizli de ömrünü tamlamış lastiklerin geri kazanımı için tersine lojistik ağ tasarımı planlanmış ve karma tamsayılı doğrusal programlama kullanılarak modellenmiştir. Çalışmada öncellikle tersine lojistik kavramı açıklanmış, tersine lojistiğin boyutları, nedenleri, ağ türleri ve bu kavramlarla ilişkili diğer konular incelenmiş, tersine lojistikle ilgili literatür çalışması yapılmıştır. Sonra da tamsayılı doğrusal programlama hakkında bilgi verilmiş ve modelleme de kullanılan karma tamsayılı programlama açıklanmıştır. Son bölümde ise model altı farklı senaryo için oluşturulmuş ve LİNGO optimizasyon programıyla çözülmüştür. Her senaryo için toplama bölgelerinden toplanacak ömrünü tamamlamış atık lastik miktarı, taşıma maliyeti, geçici depo açma maliyeti ve elleçleme maliyetleri belirlenmiştir. Modeldeki amaç, ömrünü tamamlamış lastik geri kazanımı için tersine lojistik ağ modelini tasarlayarak, gideler ile gelir arasındaki farkı en küçükleyecek ürün akışını sağlamaktır. Her senaryo için en uygun depo ve geri kazanım tesisi, kapasite ve konumu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, sonuçlar ve öneriler kısmında anlatılmıştır.
The management of the returned goods within the supply chain has become one of the significant issues due to economic, legal and ecologic reasons. Goods? strain from users to produces is called reverse logistics; and this subject has been focused by managers and academics because of its increasing importance. In this study, a reverse logistic network design was planned and modeled by mixed integer programming for the recycling of used tires in Denizli. The study first explained the reverse logistics terminology; then investigated dimensions, reasons of reverse logistics, network types and other subjects related to these subjects after the study of current references about reverse logistics. The method employed in the study, the mixed integer programming was explained; and basic information about the integer linear programming was presented. Finally, the model was built for six different scenarios to be run by the LINGO optimization software. Amount of the collected used tires, costs of transportation, temporary warehouse and material handling are determined for six different scenarios. The purpose of the model is to design the reverse logistics network model for the recycling of the used tires in Denizli so that we obtain the strain of the goods which is minimizing the difference between incomes and expenses. For each scenario, an appropriate warehouse and recycling facility and their capacities and locations were determined. Obtained results were exhibited in the results and conclusionsection.
URI: https://hdl.handle.net/11499/2981
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem Fedai Deniş .pdf2.78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.