Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/29963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇıkrık, Selim-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2020-06-08T07:17:38Z-
dc.date.available2020-06-08T07:17:38Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/29963-
dc.description.abstractBu çalışmada; yöneticilerin teknoloji liderliği yeterliklerinin, okulda çalışan öğretmenler tarafından teknoloji liderliği bakımından incelenerek ortaya konulması amaçlanmıştır. Tarama modeli ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın evreni Denizli İli Çal İlçesindeki devlet okullarında görev yapan 217 sayıdaki öğretmenden ve örneklemi ise tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 145 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde verilere yönelik frekans ve yüzde dağılımı alınmıştır. Okul müdürlerinin teknoloji liderlik yeterlik algılarının belirlenmesine ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Değişkenler arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda dağılım normal olduğundan t testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bakış açısına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderlik düzeylerinin cinsiyet, yaş ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık oluşmamıştır. Teknoloji liderliği ölçeğinde ve tüm alt boyutlarında öğretmenlerin yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine dair algılarında lisans mezunu öğretmenlerin, lisansüstü öğrenim gören öğretmenlerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Teknoloji liderliği ölçeğinde ve tüm alt boyutlarında öğretmenlerin yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine dair algılarında ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Günümüzün hızla değişen koşullarında teknoloji liderliğinin önemli olduğu düşünülmektedir. Dijital çağın getirdiği hızlı değişimlerin eğitim ve öğretime entegrasyonu için okul müdürlerinin bu alandaki yeterliklerini artırmaya yönelik adımların atılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectteknoloji yönetimien_US
dc.subjectteknoloji liderliğien_US
dc.subjecteğitim teknolojisien_US
dc.titleOkul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterliklerinin öğretmenler tarafından incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

218
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

484
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.