Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3002
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHakan Sarıtaş-
dc.contributor.authorEşmen, Sami-
dc.date.accessioned2018-07-26T07:09:48Z
dc.date.available2018-07-26T07:09:48Z
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3002-
dc.description.abstractÇalısmada, rekabetin gittikçe küresellestiği günümüz tekstil isletmelerinin, yeni rekabet ortamına uyum sağlayabilmeleri için, yönetim kararlarının alınmasında maliyet verilerinden faydalanan etkin bir anlayısın katkısının nasıl gerçeklestirileceği ve maliyet verilerinin elde edilmesinde kullanılacak olan uygulamalar ortaya konmustur. Bu amaçlar doğrultusunda çalısma dört bölümden olusturularak; birinci bölümde, maliyet kavramı ele alınarak, karar alma amaçlı olarak uygulanabilecek olan maliyetleme yöntemleri ve maliyet sistemleri açıklanmıstır. Çalısmanın ikinci bölümünde, yönetim kararları için gerekli olan maliyetler, maliyet verilerinin tahmininde kullanılan teknikler yardımıyla analiz edilmistir. Üçüncü bölümde ise karar kavramı, karar verme süreci ve bilgi sistemleri açıklanarak, isletmelerdeki temel yönetim kararlarından bahsedilmistir. Çalısmanın dördüncü bölümünde ise ele alınan uygulamaların, tekstil sektöründe yönetim kararlarının alınmasında maliyet verilerinden ne sekilde yararlanıldığı ortaya konularak, isletme ve sektör için bazı önerilerde bulunulmustur.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, the contribution of an effective approach which utilizes cost data in managerial decisions for textile industry in adapting to the new business environment characterized by stiff global competition and the applications for obtaining cost data have been put forward. Having these objectives this thesis consists of four parts; cost concept has been studied, costing methods and systems which can be applied for decisionmaking purposes are explained in the first part. In the second part costs required for managerial decisions are analyzed with the techniques used in forecasting cost data. The decision concept, decisionmaking process, information systems and basic managerial decisions are discussed in the third part. In the final part the methods and concepts explained in the preceding parts and the use of cost data in managerial decisions as applied to textile industry have been presented. Evaluation of these findings and proposals to the firm under study and the industry are also made in this part.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim kararlarıen_US
dc.subjectMaliyeten_US
dc.subjectMaliyet verilerien_US
dc.subjectBilgi sistemlerien_US
dc.subjectManagement decisionsen_US
dc.subjectCostingen_US
dc.subjectCoting dataen_US
dc.subjectİnformation systemsen_US
dc.titleTekstil sektöründe maliyet verilerinin yönetim kararlarında kullanılması ve bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeUsing costing data in management decisions making in the textile industry and an aplicationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid26549-
dc.authorid28249-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid214889en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept28.07. Wholesale and Retail Sales-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sami Eşmen.pdf3.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on May 27, 2024

Download(s)

206
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.