Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3019
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEmel Sarıtaş-
dc.contributor.authorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2018-08-02T07:45:37Z
dc.date.available2018-08-02T07:45:37Z
dc.date.issued2008-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3019-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile Fen ve Teknoloji Öğretimi dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2007-2008 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 278 üçüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Grasha-Riechmann tarafından geliştirilen 60 maddelik Grasha-Reichmann Öğrenci Öğrenme Stili Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1.Cinsiyet değişkeni açısından, çekingen, bağımlı ve paylaşımcı öğrenme stiline sahip kız ve erkek öğrenciler arasında; öğrenim durumları açısından, sadece bağımlı öğrenmeyi tercih eden öğrenciler arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmektedir. 2.Bağımsız öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki vardır. 3.Çekingen öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki vardır. 4.İşbirlikli öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki vardır. 5.Bağımlı öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki vardır. 6.Rekabetçi öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında orta düzeyde ve negatif yönde bir ilişki vardır. 7.Paylaşımcı öğrenme stiline sahip öğrencilerin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde bir ilişki vardır. Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stili, Akademik Başarı.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the relationship between primary school teacher canditades? learning styles and academic achievement in Science and Technology Teaching courses. The sample of the study consists of 278 third grade students at Department of Primary Education in Pamukkale University in 2007-2008 academic year. The 60 item scale named ?Grasha-Reichmann Student Learning Style Scale? developed by Grasha-Reichmann (1974) was administrated to determine students? learning styles. The data have been analyzed by using the techniques such as mean, standart deviation, the t-test and pearson correlation analysis. The following results have been reached according to the findings: 1.In terms of gender, there is a significant difference between students having avoidant, dependent and participant learning styles. According to enrollment status there is a significant difference between students having only dependent learning styles. 2.There is a positive and significant relationship between the learning styles and academic achivement of students with an independent learning style. 3.There is a positive and medium level relationship between the learning styles and academic achivement of students with an avoidant learning style. 4.There is a positive and low level relationship between the learning styles and academic achivement of students with a collaborative learning style. 5.There is a negative and medium level relationship between the learning styles and academic achivement of students with a dependent learning style. 6.There is a negative and low level relationship between the learning styles and academic achivement of students with an comparative learning style. 7.There is a positive and significant relationship between the learning styles and academic achivement of students with a participant learning style. Key Words: Learning, Learning Style, Academic Achievementen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme Stilien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectLearning Styleen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.titleSınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile fen ve teknoloji öğretimi dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between learning styles and academic achievements of primary candidate teachers in science and technology teaching lessonen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid43619-
dc.authorid43518-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid239604en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serhat Süral.pdf4.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on May 27, 2024

Download(s)

260
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.