Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3058
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Asuman Duatepe Paksu | - |
dc.contributor.author | Aydemir, Tamer | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-03T12:52:58Z | |
dc.date.available | 2018-09-03T12:52:58Z | |
dc.date.issued | 2008-09 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/3058 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik dersi öğretim programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Araştırmada model olarak, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2007?2008 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi ve Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 350 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak sayılar öğrenme alanı içeriğine yönelik hazırbulunuşluk testi, matematiğe karşı öz-yeterlik algısı ölçeği ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde değeri, aritmetik ortalama, standart sapma hesaplamalarından ve `Pearson Korelâsyon Katsayısı', `T-testi', `Tek Yönlü Varyans Analizi'nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik dersi sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluklarının %59.7 düzeyinde olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının sayılar hazırbulunuşluk düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, mezun olunan okul türüne göre ise .05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca öğretmen adaylarının sayılar içeriğine yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri ile matematik öz-yeterlik algıları arasında istatistiksel olarak orta düzeyde; sınıf öğretmeni adaylarının sayılar içeriğine yönelik hazırbulunuşlukları ile matematik dersine yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the readiness of preservice primary school teacher in new primary school mathematics curriculum relating to numbers concept area. The research method was survey. The sample of the study consists of 350 preservice primary school teachers educating in Education Faculty of Pamukkale University and Usak University. In this study, the data were collected by the readiness test relating to number concept area, the mathematics self-efficiency scale and the attitude scale towards mathematics. Percentage, frequency level, mean and standard deviation, pearson correlation coefficient, t-test, one-way analysis of variance was used in analysis of the data. As the result of the research, the readiness of preservice primary school teachers? in new primary school mathematics curriculum related to numbers concept area was found in the level of % 59.7. According to the inventions of the research, the readiness of preservice primary school teachers in mathematics doesn?t variate as stastistical towards gender but it variates as statistical towards to high school types graduated from was determined. In the research, medium level positive, significant relationship between the readiness of preservice primary school teachers and mathematics self-efficiency perceptions; low level, positive, significant relationship between the readiness of preservice primary school teachers and the attitude according to mathematics lesson as statistical was also found. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Sınıf Ögretmeni Adayları | en_US |
dc.subject | İlkögretim Matematik Dersi Ögretim Programı | en_US |
dc.subject | Sayılar Ögrenme Alanı | en_US |
dc.subject | Öz-yeterlik Algısı Öz-yeterlik Algısı | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.subject | Preservice Primary School Teachers | en_US |
dc.subject | Primary School Mathematics Curriculum | en_US |
dc.subject | The Number Concept Area | en_US |
dc.subject | Self- Efficiency | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim matematik dersi programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluk düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | The readiness level of preservice primary school teachers in new primary school mathematics curriculum relating to numbers concept area | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.authorid | 43117 | - |
dc.authorid | 159277 | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 226802 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.11. Special Education | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tamer Aydemir.pdf | 864.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
132
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
570
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.