Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAsuman Duatepe Paksu-
dc.contributor.authorAydemir, Tamer-
dc.date.accessioned2018-09-03T12:52:58Z
dc.date.available2018-09-03T12:52:58Z
dc.date.issued2008-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3058-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik dersi öğretim programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Araştırmada model olarak, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2007?2008 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi ve Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 350 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak sayılar öğrenme alanı içeriğine yönelik hazırbulunuşluk testi, matematiğe karşı öz-yeterlik algısı ölçeği ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde değeri, aritmetik ortalama, standart sapma hesaplamalarından ve `Pearson Korelâsyon Katsayısı', `T-testi', `Tek Yönlü Varyans Analizi'nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik dersi sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluklarının %59.7 düzeyinde olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının sayılar hazırbulunuşluk düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, mezun olunan okul türüne göre ise .05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca öğretmen adaylarının sayılar içeriğine yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri ile matematik öz-yeterlik algıları arasında istatistiksel olarak orta düzeyde; sınıf öğretmeni adaylarının sayılar içeriğine yönelik hazırbulunuşlukları ile matematik dersine yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the readiness of preservice primary school teacher in new primary school mathematics curriculum relating to numbers concept area. The research method was survey. The sample of the study consists of 350 preservice primary school teachers educating in Education Faculty of Pamukkale University and Usak University. In this study, the data were collected by the readiness test relating to number concept area, the mathematics self-efficiency scale and the attitude scale towards mathematics. Percentage, frequency level, mean and standard deviation, pearson correlation coefficient, t-test, one-way analysis of variance was used in analysis of the data. As the result of the research, the readiness of preservice primary school teachers? in new primary school mathematics curriculum related to numbers concept area was found in the level of % 59.7. According to the inventions of the research, the readiness of preservice primary school teachers in mathematics doesn?t variate as stastistical towards gender but it variates as statistical towards to high school types graduated from was determined. In the research, medium level positive, significant relationship between the readiness of preservice primary school teachers and mathematics self-efficiency perceptions; low level, positive, significant relationship between the readiness of preservice primary school teachers and the attitude according to mathematics lesson as statistical was also found.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectSınıf Ögretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectİlkögretim Matematik Dersi Ögretim Programıen_US
dc.subjectSayılar Ögrenme Alanıen_US
dc.subjectÖz-yeterlik Algısı Öz-yeterlik Algısıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectPreservice Primary School Teachersen_US
dc.subjectPrimary School Mathematics Curriculumen_US
dc.subjectThe Number Concept Areaen_US
dc.subjectSelf- Efficiencyen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim matematik dersi programının sayılar öğrenme alanı içeriğine ilişkin hazır bulunuşluk düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe readiness level of preservice primary school teachers in new primary school mathematics curriculum relating to numbers concept areaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid43117-
dc.authorid159277-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid226802en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.11. Special Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tamer Aydemir.pdf864.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

570
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.