Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3104
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖnder Göçgün-
dc.contributor.authorÇelik, Yusuf-
dc.date.accessioned2018-09-25T12:03:28Z
dc.date.available2018-09-25T12:03:28Z
dc.date.issued2012-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3104-
dc.description.abstractİlk romanından başlayarak toplumdaki aksaklıkları işleyen Hüseyin Rahmi Gürpınar, bu özelliğini tüm yaşamı boyunca devam ettirdiği romancılığının ana konusu olarak kullanmıştır. O, bu aksaklıkların temelinde yatan neden olarak eğitimsizlik ve aile eksenli problemleri görmektedir. Hüseyin Rahmi eğitim konusundaki fikirlerini romanlarında işlerken, bunları doğrudan verme yolunu seçmemiştir. Bunun yerine ortaya çıkan durumların nedenlerini daha iyi anlatmak için kahramanlarının mazisine gider, onların eğitimini ve aile içinde yaşadıkları sıkıntıları, anne-babalarının onlara karşı sergiledikleri davranışları anlatır. Eğitimi yaşadığı çağdaki değişikliklerin üzerinden anlatan yazar, ailelerin çocuklarını yetiştirirken ortaya koydukları davranışları anlatmaktadır. Anne ve babanın bu konudaki rollerine tek tek değinerek konuyu daha da belirginleştirir. Babaların çocuklarının eğitimi konusunda daha pasif davranmalarını, bu konuda asıl yükün annelere kaldığını bu yüzden kadınların iyi bir şekilde eğitilmeleri gerektiğini düşünür. Çalışmamızda; yazarın eğitim, aile ve çocuk eğitimi ile anne ve babaların bu konularda sergiledikleri tutum ve davranışlar hakkında, satır aralarına serpiştirdiği düşüncelerini ortaya çıkarmaya gayreti içinde olduk.en_US
dc.description.abstractStarting from his novel, Hüseyin Rahmi Gürpınar indicated social problems in his books. He maintained this feature as main subject all his works. He assumed that main reason of social problems are lack of education and familial trouble. Hüseyin Rahmi Gürpınar choosed an undirect way rendering his ideas while writing his novels. He indicates education, behaviors and family structures of characters in his novels as explaining theirs past life particularly. The writer described child training using changes in the era when he lived. He emphasizes behaviors of parents towards their children. The writer indicates the subject refering roles of mother and father individually. He thinks fathers behave more ineffectively when growing children up than mothers. So, the mothers must be well-trained because of heavy task in child training. As a conclusion; I described Hüseyin Rahmi Gürpınar?s ideas about education, family structure and thoughts of parents about child training in my thesis.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHüseyin Rahmien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectÇocuk eğitimien_US
dc.subjectAnneen_US
dc.subjectBabaen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectChildren's educationen_US
dc.subjectMotheren_US
dc.titleHüseyin Rahmi Gürpınar'ın romanlarında aile ve çocuk eğitimien_US
dc.title.alternativeFamily and child education in Hüseyin Rahmi Gürpınar?s novelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid159826-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid322437en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yusuf ÇELİK.pdf2.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

338
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.