Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3187
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sarıkaya, Firdevs | - |
dc.contributor.editor | Zeynep Meral Tanrıöğen | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-04T07:36:36Z | |
dc.date.available | 2019-02-04T07:36:36Z | |
dc.date.issued | 2018-12 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/3187 | - |
dc.description.abstract | Çocuklara kaliteli bir okul öncesi eğitim verilebilmesi için uygulanan yöntem ve teknik, personel ve programa bağlı olduğu kadar kurumların fiziksel özelliklerine de büyük oranda bağlıdır. Okul içi ve dışı, sınıf içi ve dışı fiziksel ortam ve donanımlar çocukların davranışlarının yanı sıra eğitim kalitesini de etkilemektedir. Bu amaçla hazırlanan donanım ve eğitim ortamları bir yandan çocuk davranışlarında olumlu sonuçlar elde etmemize diğer yandan da çocukların aldıkları eğitimin kalitesini artmasını sağlayacaktır. Bir okul öncesi eğitim kurumunun iç ve dış fiziki yapısının taşıması gereken standartları tam olarak belirten istatistikî veriler bulunmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı yayınlarından ve çeşitli çalışmalardan da yararlanılarak yapılandırılmış bir gözlem formu hazırlanmış ve okul öncesi eğitim kurumlarının iç ve dış fiziksel koşullarının ve donanımının belirlenen bu standartlara ne derece uygun olduğu araştırılmıştır. Bunun için amaçlı örnekleme yöntemine göre seçilen 5 okul öncesi eğitim kurumu bina iç ve dış özellikleri, materyal özellikleri ve bina iç ve dışında bulunması gereken birimler olmak üzere üç ana başlık altında incelenmiştir. Okulun iç fiziksel koşullarının kısmen okul öncesi eğitim dönemi çocuklarının gelişim düzeyleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak düzenlendiği görülmüştür. Okullarda bulunması gereken odalardan olan idari odalar, oyun odası, açık hava oyun alanları ve WC’ler hemen hemen her okulda bulunurken, muayene odası hiçbir okulda bulunmamaktadır. Müzik köşesi, bilgisayar köşesi ve fen ve doğa köşesi en çok ihmal edilen köşeler olurken, okullarda en çok çocukların serbest kas gelişimini destekleyen araç-gereçlerin eksik olduğu gözlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi | en_US |
dc.subject | Fiziksel Koşullar | en_US |
dc.subject | Araç- Gereç | en_US |
dc.subject | Eğitim Ortamı | en_US |
dc.title | Bağımsız anaokullarındaki fiziksel koşulların incelenmesi (Denizli ili örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 47488 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Firdevs Sarıkaya ( Tezsiz PROJE).docx | 202.09 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
300
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.