Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3247
Title: | Yetişkin eğitimi konusunda halk eğitimi merkezi öğretmenlerinin görüşleri (denizli ili örneği) | Authors: | Ucuzoğlu, Müjgan | Keywords: | Eğitim Yetişkin Eğitimi Halk Eğitim Merkezi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bilimsel ve teknolojik alanlardaki gelişmeler, yaşamın her alanında değişimlere neden olmuştur. Kişilerin yüksek yaşam standartlarına ulaşabilmeleri için bu değişimlere ayak uydurabilmesi önem kazanmıştır. Kişiler gelişimlerini belirli eğitim programlarından sonra yaşamlarının her evresinde ve alanında yetişkin eğitim programlarıyla eğitim ve öğrenimlerini sürdürebilmektedir. Bu araştırmada, yetişkin eğitiminin önemi ve amaçlarını gerçekleştirme düzeyine ilişkin Denizli Halk Eğitimi Merkezi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek, yetişkin eğitiminin sistem içerisindeki önem derecesini belirlemek ve önemini artırmak için neler yapılabileceğini ortaya koymak, yetişkin eğitiminin amaçlarının yeterliliğini ve yasalarda belirlenen amaçlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Denizli ili Halk Eğitimi Merkezlerinde görevli on beş eğitmenin cevapları nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.Yetişkin eğitimi, körelmeyi engellemek/ hayat boyu öğrenme, yeni nesile rol model olma, istihdam ve kişini özgüven kazanabilmesi açısından önem taşıdığı görülmüştür. Yetişkin eğitiminde kişisel gelişim, toplumsal gelişim, sosyalleşme, mesleki-beceri eğitimi ve psikolojik olarak toplumun geliştirilmesinin amaçlanması vurgulanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3247 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Müjgan Ucuzoğlu.docx | 104.38 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
188
checked on Aug 12, 2025
Download(s)
176
checked on Aug 12, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.