Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3490
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zeybek, Gülcan Arkaç | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-19T12:11:01Z | |
dc.date.available | 2019-03-19T12:11:01Z | |
dc.date.issued | 2019-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/3490 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Pat Barker‘ın Toby’nin Odası ve Rejenerasyon adlı eserlerinde savaş dönemi içerisinde kadının yeri ve önemini incelemektir. Kadının savaş dönemi içerisindeki yeri ve işlevi algısı, kadın ve sanatın genel ve sıradan bakış açıları görüşünden farklı olduğu için çalışılmaya değerdir. Şu bir gerçek ki roman okuyucuyu yazıldığı dönemin tarihi ve sosyal normları hakkında aydınlatır. Yazar okuyucuya hikâyede anlatılan zaman hakkında bazı mesajlar ve ipuçları verir. Yazar bunu yaparken okuyucunun zihninde yeni ve daha kapsamlı bakış açıları açarak objektif olmalıdır. Bu noktada Pat Barker eserlerinde kadın ve erkek figürleri aracılığıyla kadın ve erkeğin zihnindeki savaş algısına karşı benimsedikleri farklı tutumları kıyaslama yaparak savaş dönemi içerisinde kadının işlevini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to discuss the function and place of women in war time in Toby’s Room and Regeneration by Pat Barker. The notion of the function and place of women in war time deserves an inquisitive study because it differs from the general point of view about the function of women and art in wartime. In fact, these two novels enlighten the reader about the historical and social norms of that era. The author gives messages and clues about the time when the story is told. While the author does this, he or she should form an unbiased point of view for the reader just by opening a new and wide analytic viewpoint on readers‘ mind. At this point Pat Barker shows how women function in war time by creating a comparison between men and women‘s different adoption of attitude for the notion of war in her books. She represents the main difference between men and women through her male and female characters in order to clarify the reader how war demolishes the taboo of society. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.subject | Culture | en_US |
dc.subject | War | en_US |
dc.subject | Trauma | en_US |
dc.subject | Subaltern | en_US |
dc.subject | Women | en_US |
dc.subject | Feminism | en_US |
dc.subject | Male colonialism | en_US |
dc.subject | Art | en_US |
dc.subject | The power of art | en_US |
dc.subject | Par Barker | en_US |
dc.subject | Masculinity | en_US |
dc.subject | Patriarchy | en_US |
dc.subject | Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Kültür | en_US |
dc.subject | Savaş | en_US |
dc.subject | Travma | en_US |
dc.subject | Bastırılmışlık | en_US |
dc.subject | Feminizm | en_US |
dc.subject | Erkek sömürüsü | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Sanatın gücü | en_US |
dc.subject | Pat Barker | en_US |
dc.subject | Erkeklik | en_US |
dc.subject | Ataerkillik | en_US |
dc.title | Place and function of women in war time in Pat Barker's fiction | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 545952 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10240363.pdf | 1.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
618
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.