Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35055
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaşkaya, Mürşide-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2020-06-22T12:39:26Z-
dc.date.available2020-06-22T12:39:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35055-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin yeni özel eğitim yönetmeliğine dair görüşlerini belirleyebilmek açısından önem taşımaktadır. Bu amaçla araştırma, nitel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülmüştür. Bu amaç doğrultusunda Türkiye genelinde halen görevde olan bünyesinde özel alt sınıf bulunan beş ilkokul ve beş ortaokul yöneticilerinden gönüllülük esasına uygun olarak seçilmiş on yönetici ile görüşülerek bilgi toplanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” katılımcılara uygulanmıştır. Araştırmaya katılan yöneticiler Denizli ilinin, Merkez efendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda okul yöneticilerinin yönetmeliğin uygulanması ile ilgili sorunlar yaşadıklarını ortaya koymuştur. Araştırmada verilerin toplanması için görüşme soruları hazırlanmıştır. Görüşme soruları; özel eğitim yönetmeliğinin olumlu değişimi, yönetmeliğin uygulanmasındaki zorluklar ve kolaylıklar, yönetmeliğin okullarda yaşanan sorunlara cevap olabilmesi, yönetmelik alandaki öğretmenlerin görüşleri alınarak mı değişime uğramış ve yönetmeliğin daha nitelikli olabilmesi için önerileri ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla toplam on sorudan oluşmaktadır. Araştırmada görüşmeler yüz yüze yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Katılımcı görüşleri doğrultusunda analiz edilen bulgular tablo haline getirilmiştir. Araştırmada katılımcılara kod verilmiş ve numaralandırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında yöneticilerin görüşlerine göre yönetmeliğinin olumlu değişime uğramadığı, uygulanmasında kolaylıktan çok zorlukların olduğu, okullarda yaşanan sorunlara cevap vermediği, alandaki öğretmenlerin görüşleri alınarak değişime uğramadığı, yazım dilinin net ifadelerden oluştuğu ve anlaşılırlığının yetersiz olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectmevzuaten_US
dc.subjectözel eğitim okuluen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin özel eğitim yönetmeliğine dair görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Müışide BAŞKAYA.pdf665.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

212
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

646
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.