Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3506
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAhmet Bardakcı-
dc.contributor.authorBaran, Tamer-
dc.date.accessioned2019-04-16T13:25:04Z
dc.date.available2019-04-16T13:25:04Z
dc.date.issued2019-02-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3506-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin indirim mağazalarının özel markalı ürünlerine karşı tutumlarına ilişkin bir yapısal model oluşturmak ve bu modeli test etmektir. Bu doğrultuda; Türkiye’de indirim mağazacılığında faaliyet gösteren ve en fazla mağaza sayısına sahip üç mağazalar zinciri çalışmanın kapsamına alınmıştır. Çalışmada veriler TÜİK tarafından 2015 yılında yayınlanmış İllerin Yaşam İndeksi raporundan hareketle, il merkezinde ve en az bir ilçesinde her üç mağazanın da bulunduğu iller içerisinden rassal olarak belirlenmiş 14 il ve bu illerin 14 ilçesinden elde edilmiştir. Toplam 1230 kişiden yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen veriler AMOS istatistik programı kullanılarak Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) yöntemi ile test edilmiştir. Çalışma sonucunda, tüketicilerin indirim mağazalarının ürünlerine karşı algıladıkları kaliteyi en fazla etkileyen değişkenin mağaza atmosferi, özel markalı ürünlere karşı tutumu en fazla etkileyen değişkenin ise fiyat olduğu olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, modele ilişkin uyum ölçüm değerleri, çalışmanın teorik modelinin indirim mağazacılığı için uygun olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to construct a structural model of consumers' attitudes towards private labels of discount stores and testing this model. Accordingly, three stores which have operated in discount retailing and largest store number in Turkey were included in study. Based on the Turkish Statistical Institute Provincial Life Index report, the data were obtained from 14 provinces and 14 districts of these provinces which were randomly determined from the provinces where all three stores were located in the city center and at least one district. The data obtained from 1230 respondents with face-to-face survey and were tested with Structural Equation Modeling (SEM) method using AMOS statistical program. In the result of the study, it was found that store atmosphere is the most influential variable to consumers’ perceived quality, on the other hand, price has the highest affect towards private labeled products of the discount stores. Moreover, the model fit indexes results show that the use of the theoretical model of the study is suitable for discount stores.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİndirim mağazacılığıen_US
dc.subjectÖzel markaen_US
dc.subjectAlgılanan kalite algılanan risken_US
dc.subjectFiyaten_US
dc.subjectYapısal eşitlik modeli (YEM)en_US
dc.subjectDiscount merchandizingen_US
dc.subjectPrivate labelen_US
dc.subjectPerceived qualityen_US
dc.subjectPerceived risken_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectStructural equation modeling (SEM)en_US
dc.titleİndirim mağazalarından alışveriş yapanların özel markaya karşı tutumunda algılanan risk ve kalitenin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of perceived risk and quality on discount store shoppers' attitudes towards private brandsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid547885en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept33.02. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10243451.pdf2.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on May 27, 2024

Download(s)

92
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.