Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraoğlu, Zahide-
dc.contributor.editorNayır, Funda-
dc.date.accessioned2020-06-30T13:29:29Z-
dc.date.available2020-06-30T13:29:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35084-
dc.description.abstractBu araştırmada, Kadın okul yöneticilerinin okullarda yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunlar araştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan 17 Kadın okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan kadın okul yöneticilerinin karşılaştığı tepkilere ilişkin görüşlerine bakıldığında; genellikle olumlu tepkiler aldıkları görülürken veli ve karşı cins yöneticilerden olumsuz tepkiler aldıkları ve kişisel olarak cinsiyet, aile, kişisel nedenler, çevre ve üst yöneticilerden kaynaklı olumsuz tepkilerin de alındığı görülmüştür. Kadın okul yöneticilerinin engel ve desteklerle ilgili genellikle olumlu destekler aldıkları görülürken bürokrasi, siyaset ve çevre tarafından engellemelerle karşılaşıldığı görülmüştür. Kadın okul yöneticilerinin kendilerinden kaynaklanan sorunların genellikle duygusal olma, kuralcı olma ve mükemmeliyetçilik şeklinde belirtildiği ve bunu empati kurup, profesyonel davranarak ve yetkinliklerini arttırarak aştıkları görülmüştür. Erkek yöneticilerden kaynaklanan sorunlarla genellikle karşı cinsten kaynaklı sorun yaşamadıkları görülürken, bazılarının empati kuramama, ataerkil yapı ve onay vermeme şeklinde sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Kadın okul yöneticilerinin aileden kaynaklanan sorunların genellikle ailevi sorunlar yaşadıkları, üst kademe yöneticilerinden yöneticilerden kaynaklı genellikle sorun yaşamadıkları görülmekle birlikte bazılarının iletişimsizlik, iş yükü fazlalığı ve bilgi yetersizliğinden kaynaklı sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Toplumun kadın yöneticilere bakış açılarının genellikle olumlu tepkiler alındığı, desteklendiği, takdir edildiği ve memnuniyetle karşılandığı görülürken az sayıda da olsa ataerkil düşünce yapısının toplumda var olduğu, çoğu katılımcının kadınlara yönelik olarak pozitif ayrımcılık istemediği, kadınlara esnek çalışma hakkıyla ilgili yarıya yakın katılımcının istemediği görülürken, bir kısmının esnek çalışma hakkının verilmesi yönünde görüş bildirdiği ve tepkilere karşı baş etme stratejilerine ilişkin görüşlerine bakıldığında kullanılan stratejilerin alan bilgisi, yetkinliğin arttırılması, iyi insan ilişkileri, empati, tecrübeli insanlardan faydalanma ve sürekli kendini yenileme temalarında toplandığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectokul müdürüen_US
dc.subjectkadın yöneticileren_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectsorunlaren_US
dc.titleOkullarda kadın yöneticilerin yönetim sürecinde karşılaştığı sorunlaren_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zahide KAROĞLU.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

894
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,160
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.