Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35096
Title: | I?mam hatip lisesi yöneticilerinin öğrencilerden kaynaklanan sorunlara ilişkin görüşleri (Pamukkale ve Merkezefendi örneği) | Authors: | Karadeveci, Osman | Keywords: | İmam hatip öğrenci sorunları okul yöneticisi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı İmam Hatip Lisesi yöneticilerinin öğrencilerden kaynaklanan sorunlara ilişkin görüşlerini ve beraberinde bu sorunlarla birebir mücadele etmek zorunda olan yöneticilerin çözüm önerilerini de ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden “yarı yapılandırılmış görüşme” tekniğinin kullanıldığı araştırmanın evreni Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerindeki İmam hatip Liseleri yöneticilerinden oluşmuş, çalışma gurubunu da Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerindeki İmam Hatip Liselerinde görev yapan 7 müdür 4 müdür başyardımcısı ve 19 müdür yardımcısı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmede katılımcılara “İmam Hatip Liselerinde Öğrencilerden Kaynaklanan Problemleri belirlemek adına 10 adet açık uçlu soru sorulmuş, katılımcıların sorulara verecekleri cevaplara, soruyu cevaplayıp-cevaplamama durumuna göre ek sorular sorulabilme veya veri analiz ve yorumlamasına etki yapmayacak şekilde bazı soruları çıkarabilme opsiyonu da tanınmıştır. Araştırmada bir okulun yöneticileri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşme yapılırken, Mart 2020 tarihinden itibaren Coronavirüs tedbirleri kapsamında uygulamaya konulan sokağa çıkma yasakları ve esnek çalışma saatlerine bağlı olarak okul yöneticilerinin çoğu zaman okullarda bulunmayışı nedeniyle diğer okulların yöneticileri görüşme formundaki soruları dijital ortamda yanıtlamışlardır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Analiz neticesinde; AİH liselerinde devamsızlık konusunda önemli bir sorun yaşanmadığı, sürekli devamsız öğrenci sayısının oldukça az olduğu, öğrencilerin yaklaşık %90’ının kurallara uyduğu, disiplin konusunda önemli bir sorun yaşanmadığı, LGS puanıyla öğrenci alan AİH Liselerindeki öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin yüksek olmasına karşın adrese dayalı kayıt sistemi ile öğrenci alan AİH Liselerindeki öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin orta veya düşük olduğu, bu durumun okula aidiyet duygusunu zayıflattığı, öğrencilerin önemli bir kısmının AİH Liselerine kendi istekleri dışında merkezi yerleştirme sistemine bağlı olarak veya aile baskısıyla geldikleri, bu durumun da bu okullarda yaşanan problemlerin temelinde yatan en önemli sorun olduğu, öğrencilerin önemli bir kısmının meslek derslerine bakış açılarının olumsuz olduğu, bu dersleri önemsiz fakat buna rağmen zor olarak nitelendirdikleri, bu bakış açısından dolayı derslerde bazı problemlerin yaşandığı, öğrencilerin öğretmenleriyle ve arkadaşlarıyla olan ilişkilerinin iyi düzeyde olduğu, öğrencilerin öğretmenlerine ve birbirlerine çoğunlukla saygılı davrandıkları, sınavla öğrenci alan AİH Liselerinde okula aidiyet duygusunun yüksek olması nedeniyle okul binasına ve araç-gereçlerine zarar verilmediği fakat adrese dayalı sistemle öğrenci alan AİH Liselerinde okul binasına ve araç-gereçlerine zarar verildiği, yeterince korunmadığı, öğrencilerin bilişim araçlarını büyük oranda doğru ve amacına uygun kullanmadıkları, hem okulda hem de evde sık sık bu konuda sorunlar yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/35096 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Osman KARADEVECİ.pdf | 2.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
110
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
586
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.