Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35106
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzgörmüş, Elif-
dc.contributor.authorSöyleyici, Ahmet Ozan-
dc.date.accessioned2020-07-13T11:23:19Z-
dc.date.available2020-07-13T11:23:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35106-
dc.description.abstractGünümüz rekabet dünyasında küreselleşmenin etkisiyle işletmeler tedarik zincirlerini en iyi şekilde yönetebilmek, süreçleri ve sistemi iyileştirebilmek adına farklı yöntemler geliştirmektedir. Tedarik zincirinin başarısında tüm üyelerin verimli bir şekilde istenilen zamanda, istenilen miktarda, istenilen kalitede, istenilen fiyatta müşterilere ulaştırılması büyük önem taşımaktadır. Zincirin önemli halkalarından olan perakendecilik, mal ve hizmetin son tüketiciye satılması temeline dayanır ve bu sektörde ürün kalitesi, çeşitliliği ve müşteri tercihlerinin doğru belirlenmesi tedarikçi seçim probleminde dikkatle ele alınmalıdır. Bu çalışmada öncelikle perakende sektöründe tedarikçi seçim problemi ele alınmış, sektöre has kriterler belirlenerek, çok kriterli karar yöntemlerinden bulanık TOPSIS yöntemi ile çözüm yaklaşımı sunulmuştur. Uygulama aşamasında gerçek veriler ve sektörün içinde aktif olarak yer alan beş yerel market yöneticisi ile Denizli ilindeki mağazalarda süt ve süt ürünleri için tedarikçi seçim problemi çözülmüştür. Sezgisel yaklaşımların ve tecrübeye dayalı kararların yoğunlukta verildiği bir sektör olan perakendecilikte analitik yöntemlerin kullanılması hem yöneticiler hem de tedarikçiler açısından olumlu karşılanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn today’s highly competitive world, companies are looking for new methods to manage and improve their supply chain, and their production systems. The success of the supply chain depends on the efficiency of all members and providing goods to the customers in desired quality and quantity and on time. One of the major members of the chain is retailers. It is essential to understand the customers’ desires and present wide product ranges on the shelves. This study initially deals with retail supplier selection problem and then define the sector criteria and finally presents a solution methodology based on fuzzy TOPSIS, a multi criteria decision making method. As a case study, an interview is provided with 5 local supermarkets located in Denizli for especially dairy products supplier selection problem. We believe that this analytical method will be beneficial for he sector since most of the decisions are made intuitively.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerakende Sektörüen_US
dc.subjectTedarikçi Seçimien_US
dc.subjectBulanık TOPSISen_US
dc.subjectRetail Sectoren_US
dc.subjectSupplier Selectionen_US
dc.subjectFuzzy TOPSISen_US
dc.titlePerakende sektöründe tedarikçi seçimi ve Denizli ilinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeSupplier selection in retail sector and an application in Denizli provinceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-7793-8457-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid638621en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10339957.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.