Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKılıç, Mehmet Hakan-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-07-14T07:21:26Z-
dc.date.available2020-07-14T07:21:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35118-
dc.description.abstractBu araştırmada, özel eğitim ilkokul ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 Eğitim-Öğretim yılı Denizli İi Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “maksimum çeşitlilik” örnekleme yöntemiyle bulunduğu yer, öğrenci ve veli profili açısından birbirinden farklı okul öncesi ve ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerden 38 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin çoğunun özel eğitimde velilerden kaynaklı “fazla müdahale ve destek eksikliği” sorununun olduğu, öğrencilerden kaynaklı “davranış problemleri ve kural tanımama” sorununun olduğu, öğretmenlerden kaynaklı olarak “eğitim, bilgi eksikliği ve alan dışından olmadan kaynaklanan yetersizlik”ten kaynaklandığı görülmüştür. Yine özel eğitimde yöneticilerden kaynaklı “yönetim ve ihtiyaçları karşılamada yetersizlikler”den kaynaklandığı, mevzuattan kaynaklanan “Mevzuat içeriğinin yetersizliği ve sık sık değişiklik”ten kaynaklandığı, fiziki koşullardan kaynaklanan “Bina, derslik ve bahçe eksikliği”nden kaynaklandığı ve sivil toplum kuruluşları ve rehabilitasyon merkezlerinden kaynaklanan “Rehabilitasyon merkezlerinin işini tam yapmaması”ndan kaynaklandığı görülmüştür. Öğretmenlerin özel eğitimde sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin ise “Mevzuat değişikliği”, “İletişim, etkileşim, birlikte karar verme-hareket etme”, “Eğitim ve danışmanlık desteği”, Araç, gereç materyal desteği” ve “İşbirliği” şeklinde kategoriler halinde sıralandığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectözel eğitimen_US
dc.subjectsorunlaren_US
dc.titleÖzel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Merkezefendi Ve Pamukkale ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M.Hakan KILIÇ Proje.pdf980.57 kBAdobe PDFView/Open
Proje Onay Sayfası.pdf
  Restricted Access
143.72 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

894
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

1,524
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.