Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35140
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Peker, Mahmut | - |
dc.contributor.editor | Kunt, Muammer | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T08:44:44Z | - |
dc.date.available | 2020-07-17T08:44:44Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35140 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 2019-2020 eğitim - öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde bağımsız resmi okul öncesi kurumlarda görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin rehber öğretmenlerin görev ve sorumluluklarına yönelik algıları araştırılmıştır. Araştırma sırasında “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2019- 2020 eğitim - öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesi ve Merkezefendi ilçesinde okul öncesi kurumlarda çalışan yöneticilerden ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Ölçek Pamukkale ilçesi ve Merkezefendi ilçesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan yöneticilere ve öğretmenlere dağıtılmıştır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle ölçeği dolduran seçilen 31 yönetici ve 153 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araca “Rehber Öğretmen Algı Ölçeği”dir. Okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin rehber öğretmenlerin görev ve sorumluluklarına dair algıları genellikle “Katılıyorum ve Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde, yöneticilerin de rehber öğretmenlere yönelik algılarının genellikler öğretmenlere benzer şeklinde “Katılıyorum ve Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde olumlu olduğu görülmüştür. Araştırmada yöneticilerin rehber öğretmenlere yönelik algılarının yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi ve kıdeme göre değişmediği sonucuna varılmıştır. Benzer şekilde okul öncesi öğretmenlerinin algıları da yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi ve kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Kurum yöneticileri ve öğretmenler okul öncesinde psikolojik danışma ve rehberlik servislerinin hizmet vermesi gerektiğini, rehber öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik becerileri kullanan uzman olduğu görüşündedirler. Araştırmanın diğer sonuçları arasında öğretmenlerin ve yöneticilerin okul öncesinde rehberlik hizmetlerinin etkililiği ve işlevselliği konundan yeteri kadar memnun olmadığı yer almaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Rehber öğretmen | en_US |
dc.subject | okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | okul öncesi rehberlik hizmetleri | en_US |
dc.title | Okul öncesinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin rehber öğretmenlerin görev ve sorumluluklarına yönelik algılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
mahmut peker.pdf | 1.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
658
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.