Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBertan,Serkan-
dc.contributor.authorDoyran, Cansel-
dc.date.accessioned2020-09-04T12:41:28Z
dc.date.available2020-09-04T12:41:28Z
dc.date.issued2020-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35251-
dc.description.abstractGizli müşteri uygulaması, bir hizmet kuruluşunda, firmanın önceden belirlenmiş standartlarının uygulanıp uygulanmadığını, kalite düzeyinin beklenen ölçüde olup olmadığını ve vaat edilen hizmetin gerçek anlamda sunulup sunulmadığını ölçmek için firma yöneticilerinin işletmelerinde uyguladığı bir denetim yöntemidir. Bu çalışmanın amacı gizli müşteri uygulamasının yararlarını, işletme üzerinde yarattığı etkilerin ne boyutta olduğunu ve işletmenin bu konuda nasıl aksiyonlar aldığını tespit etmektir. Bu uygulamanın aktif olarak belirli aralıklarla yapıldığı bir zincir otel işletmesinin yöneticileri ile görüşülerek, şirket üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Uygulamanın yaygınlaşması, her otel işletmesinin, kendisine ait belli standartları koruyarak hizmet vermesinin gerekliliği ve sektörün gelişmesinde yaratacağı etki hakkında bilgi sahibi olup bilinçlenmesine katkı sağlaması hedeflenmiştir.en_US
dc.description.abstractMystery shopping is a method of control implemented in a firm's businesses to measure whether a firm's established standards are being applied in a service establishment, whether the quality level is the expected level, and whether the promised service is offered in the true sense. The overall objective in this study is to determine the benefits of this technic, the size of the impact on the business, and how the business has taken action in this regard. The effect of the implementation on the company has been investigated by discussing with the staff of a chain hotel operation where this technic is actively carried out at certain intervals. The spread of the practice will contribute to the awareness of the necessity of each hotel operation to maintain its own standards and the effect it will have on the development of the industry.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectGizli Alışverişen_US
dc.subjectGizli Müşterien_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectMystery Shoppingen_US
dc.subjectMystery Shopperen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.titleŞehir otellerinde gizli müşteri uygulamalarının hizmet kalitesine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of mystery shopping practices on service Quality in city hotelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-9424-5011-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid634213en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cansel Doyran.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

172
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

390
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.