Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35345
Title: Yenidoğan yoğun bakım ünitesindeki bebeğin gelişimsel bakımı ile ilgili hemşirelik öğrencilerine verilen dijital oyun temelli öğrenmenin etkinliğinin değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation of the effectiveness of digital game based learning given to nursing students related to developmental care of the baby in the newborn intensive care unit
Authors: Erdoğan, Çiğdem
Advisors: Turan, Türkan
Keywords: Öğrenci hemşire
Dijtal oyun
Öğrenme
Eğitim
Gelişimsel bakım
Nursing student
Digital game
Learning
Education
Developmental care
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı yenidoğan yoğun bakım ünitesindeki bebeğin gelişimsel bakımı ile ilgili hemşirelik öğrencilerine verilen dijital oyun temelli öğrenmenin etkinliğini incelemektir. Araştırma, deneysel tasarıma sahip olup ön test-son test ve kalıcılık testi, kontrol gruplu tasarıma sahip olarak tasarlanmıştır. Araştırma, Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Eylül 2019 - Mart 2020 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmaya 31 deney ve 31 kontrol grubu olmak üzere 62 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri; kişisel bilgi formu ve gelişimsel bakım bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere dijital oyun öğrenme yöntemi kullanılırken, kontrol grubundakilere geleneksel ders anlatma yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin öntest bilgi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Son test ve kalıcılık testinde ise doğru cevap verme oranlarında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Deney grubundaki öğrencilerin son testte ve kalıcılık testinde kontrol grubuna göre daha fazla doğru cevap vermişlerdir. Bu sonuçlar doğrultusunda, dijital oyun ile öğrenme yöntemi hemşirelik lisans öğrencilerinin bilgi düzeylerinin artmasında etkilidir. Hemşirelik eğitimi sırasında öğrencilere dijital oyun ile eğitim verilmesi öğrencilerde bilgi düzeyini arttıracaktır. Bu nedenle dijital oyunların eğitime entegre edilmesi önerilmektedir.
The aim of this study is to examine the effectiveness of digital game-based learning given to nursing students regarding the developmental care of the baby in the neonatal intensive care unit. The research has an experimental design, and the pretest-posttest and retention test were designed with a control group design. The research was conducted between September 2019 - March 2020 at Pamukkale University Faculty of Health Sciences. 62 students including 31 experimental and 31 control groups were included in the study. Research data was collected using a personal information form and a developmental care information form. While the digital game learning method was used for the students in the experimental group, the traditional teaching method was used for the control group. There was no significant difference between the pretest knowledge scores of the students in the experimental and control groups (p> 0.05). In the posttest and retention test, there is a statistically significant difference between the groups in correct response rates (p <0.05). The students in the experimental group gave more correct answers in the final test and permanence test than the control group. In line with these results, the digital game learning method is effective in increasing the knowledge level of nursing undergraduate students. Providing education to students with digital games during nursing education will increase the level of knowledge of students. Therefore, it is recommended to integrate digital games into education.
Description: Bu çalışma, PAÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir (Proje No: 2019SBE018).
URI: https://hdl.handle.net/11499/35345
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10368607-ÇİĞDEM ERDOĞAN.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

590
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

468
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.