Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKöktürk,Milay-
dc.contributor.authorKökten, Hasret-
dc.date.accessioned2020-12-21T12:55:00Z
dc.date.available2020-12-21T12:55:00Z
dc.date.issued2020-11-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35361-
dc.descriptionBu tez Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü (BAP) tarafından 2018SOBE013 numaralı Doktora Tez Projesi kapsamında desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractEğitim ve felsefe ilişkisi, üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Bu ilişkiden ise karşımıza eğitim felsefesi çalışmaları çıkmaktadır. Eğitim felsefesi felsefenin spesifik, uygulamalı bir alanıdır. Eğitim felsefesinin içeriğini oluşturan konuların başında ise felsefe tarihindeki filozofların eğitime yönelik analizleri ve önerileri gelir. Böylece eğitim felsefesinde önemli yeri olan eğitim anlayışları çıkmaktadır. Günümüzde ise temelinde güçlü felsefelerin olduğu çeşitli eğitim felsefesi anlayışları görülmektedir. Bunlardan biri neoliberal düşüncenin eğitim felsefesidir. Neoliberalizm klasik liberalizmin, 20. yüzyılla birlikte, çağın ihtiyaçlarına göre yeniden yapılandırılmış halidir. Burada devlet ve devletin kurumsal yapılanmasıyla ilgili yeni söylemler dikkat çekmektedir. Eğitim kurumu da devletin işlevinin değişmesinden payını alan kurum olmuştur. Bu bağlamda neoliberal anlayış 20. yüzyılla birlikte eğitimde gözle görülür bir değişime ve dönüşüme neden olmuş ve kendine özgü bir eğitim anlayışı ortaya koymuştur. Ancak bu eğitimin teorik birçok önermesi eleştiriye açıktır. Eğitim felsefesi içinde ise neoliberal eğitime yönelik ayrıntılı biçimde eleştirilerde bulunan eğitim anlayışlarından biri eleştirel pedagojidir. Çalışmanın amacı öncelikli olarak neoliberalizmi anlamak ve neoliberal eğitim anlayışının felsefi temellerine yönelik incelemede bulunmaktır. Bu temeller epistemolojik, ontolojik ve etik temel şeklinde sıralanabilir. Burada neoliberal eğitim anlayışının epistemolojik, ontolojik ve etik temellerinin incelenmesinin amacı ise eğitim felsefesine bir bakış açısı, konuyu ele alış biçimi önerisinde bulunmaktır. Bu ele alış biçiminin ayrıntılı bir biçimde ortaya konulmasından sonra neoliberal eğitim eleştirel bir gözle ele alınarak, onun içindeki özgürlük ve demokrasi sorunu üzerinde durulacak ve onun teori ve uygulamadaki problemlerine değinilecektir. Bunun yanında eleştirel pedagojinin neoliberal eğitim anlayışının eğitim ile ilgili sorunlarına yönelik eleştirileri ve önerileri üzerinde durulacaktır.en_US
dc.description.abstractRelationship between education and philosophy is an important topic to consider. Philosophy of education studies originate from this relationship. The educational philosophy represents a specific, applied field of the philosophy. The analyses and suggestions made by philosophers in the history of philosophy regarding education are leading among the topics constituting the content of educational philosophy in general terms. Therefore, educational understandings having an important place in the educational philosophy appear. Today, there are various educational philosophy understandings originating from strong philosophies. One of these is the educational philosophy derived from neoliberal thought. Neoliberalism is a version of the classical liberal tradition, which has been restructured in accordance with the needs of the period in the 20th century. In this regard, new discourses on state and institutional structuring of the state draw attention. Educational institution is one of the organisations affected most by the change in the function of the state. In this respect, neoliberal understanding caused a significant change and transformation in education in the 20th century and resulted in an original educational understanding. However, many theoretical propositions of this educational understanding are open to criticism. Regarding the educational philosophy, one of the educational approaches criticizing neoliberal education in detail is critical pedagogy. The goal of this study is to understand the neoliberalism and to examine the philosophical bases of neoliberal education. These bases may be ranked as epistemological, ontological and ethical ones. The reason for examining the epistemological, ontological and ethical bases of the neoliberal education is to suggest a different perspective and discussion type on the philosophy of education as a discipline. After providing this method, way of discussion in detail, neoliberal understanding of education will be handled in critical perspectives by discussing the issues of freedom and democracy in itself, and problems in theory and practice will be argued. In addition, the identifications and suggestions made by critical pedagogy regarding the educational problems of neoliberal education understanding will be discussed.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKlasik Liberalizmen_US
dc.subjectNeoliberalizmen_US
dc.subjectEğitim Felsefesien_US
dc.subjectEğitim Epistemolojisien_US
dc.subjectEğitim Ontolojisien_US
dc.subjectEğitim Etiğien_US
dc.subjectÖzgürlüken_US
dc.subjectDemokrasien_US
dc.subjectEleştirel Pedagojien_US
dc.subjectClassical Liberalismen_US
dc.subjectNeoliberalismen_US
dc.subjectEducational Philosophyen_US
dc.subjectEducational Epistemologyen_US
dc.subjectEducation Ontologyen_US
dc.subjectEducational Ethicsen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectDemocracyen_US
dc.subjectCritical Pedagogyen_US
dc.titleNeoliberalizmin eğitim felsefesi üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn examination on education philosophy of neoliberalismen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid653611en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasret Kökten.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

546
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

656
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.