Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBoyraz, Mehmet-
dc.contributor.authorÇetin, Ahmet-
dc.contributor.authorMutlu, Hülya-
dc.contributor.authorSoybalı, Hasan Hüseyin-
dc.date.accessioned2019-07-02T12:41:46Z
dc.date.available2019-07-02T12:41:46Z
dc.date.issued2018-10-20-
dc.identifier.citationBoyraz, M., Çetin, A., Mutlu, H. & Soybalı, H. H. (2018). Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerinin Workshop Etkinlikleri Algısının Değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 132-149.en_US
dc.identifier.issn2147-8775-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3686-
dc.descriptionThe purpose of the research is; to determine whether attitudes and expectations of undergraduate-level gastronomy and culinary arts students for culinary workshop activities differ according to the socio-demographic characteristics of the participants. In this direction, the research has seven different hypotheses. The population of the research, consist of the participant students of the “Seafood & Fish”, “Ottoman Cuisine” and “Pizza & Pasta” workshops which were organized by the Gastronomy and Culinary Arts Department in the Faculty of Tourism, Afyon Kocatepe University. In this quantitatively designed research, survey technique was used as a data collection tool which was carried out in January 2018. A questionnaire was applied to all 64 students who participated in workshops. Descriptive statistics, frequency, reliability, t-test and one-way ANOVA analyses were performed by means of a statistical package program. In this respect, it has been found that the perceptions, attitudes and expectations of students about workshop activities do not show any difference in terms of gender, age, class level, type of education program, type of high school graduated, experience of culinary experience, or workshop type variables.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; lisans düzeyinde eğitim gören gastronomi ve mutfak sanatları bölümü öğrencilerinin mutfak workshop etkinlikleri hakkındaki algılama, tutum ve beklentilerinin değerlendirilmesi ve bunların katılımcıların sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesidir. Bu doğrultuda 7 farklı hipotez kurulmuştur. Araştırmanın evrenini, Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi bünyesinde yer alan Gastronomi ve Mutfak Sanatlı Bölümü tarafından mutfak uygulama alanında düzenlenen “Deniz Ürünleri & Balık”, “Osmanlı Mutfağı” ve “Pizza & Makarna” workshop etkinliklerine katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Nicel olarak tasarlanmış olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve 2018 Ocak ayında workshoplara katılan 64 öğrencinin tamamına anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesine ilişkin istatistik paket programı aracılığıyla tanımlayıcı istatistik, frekans, güvenilirlik, t-testi ve tek yönlü ANOVA analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda, öğrencilerin workshop etkinliklerine yönelik algı, tutum ve beklentilerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, eğitim programı türü, mezun olunan lise türü, mutfak deneyimine sahip olma durumu ya da katıldıkları workshop türü değişkenleri açısından herhangi bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm eğitimi Gastronomi ve mutfak sanatlarıen_US
dc.subjectWorkshopen_US
dc.subjectTurizm eğitimien_US
dc.subjectÖğrencilerin tutumuen_US
dc.subjectAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.titleGastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin workshop etkinlikleri algısının değerlendirilmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of gastronomy and culinary arts students’ perceptions of workshops: a case of Afyon Kocatepe Universityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.authorid0000-0001-6755-1999-
dc.authorid0000-0002-0753-8175-
dc.authorid0000-0002-4207-7669-
dc.authorid0000-0002-5929-0933-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept30.04. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jotags Gastronomi Öğrnin Workshop Algısının Değerlendirilmesi Afyon Örneği.pdfAna Makale461.68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

250
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.