Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3688
Title: 4+4+4 eğitim sistemi
Authors: Ece, Keziban
Keywords: 4+4+4 Eğitim Sistemi, okul yöneticisi, öğretmenler, iletişim
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: İlkokul eğitimi doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu sistem gereği 60 ayını tamamlayan çocuklar ilkokul birinci sınıfa başlayabilirler. Çocukların bu yaşlarda ilkokula başlamasının akademik başarılarını ne yönde etkilediği merak konusudur. Eğitsel hedeflerin gerçekleştirilmesi şeklinde ifade edilebilecek olan akademik başarı, çocuğun bilişsel, sosyal ve duygusal gelişiminden etkilenebilmektedir. Araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili yaşanan sorunları belirlemektir. Çalışma genel tarama modeliyle hazırlanmıştır. Bu araştırmaya göre hem öğretmenler hem de yöneticiler sistemle ilgili yeteri kadar bilgilendirilmediklerini düşünmektedir. Sistemle birlikte eğitim ortamlarında fiziki yetersizlik oluştuğuna, okulların mevcut fiziki şartlarının 60-66 aylık çocuklar için uygun olmadığına, 60 – 66 aylık çocukların 72+ çocuklarla aynı sınıfta bulunmalarının uyum sorunu yaşatacağına dair çeşitli görüşler elde edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/3688
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Keziban ECE.pdf1.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

238
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.