Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3688
Title: | 4+4+4 eğitim sistemi | Authors: | Ece, Keziban | Keywords: | 4+4+4 Eğitim Sistemi, okul yöneticisi, öğretmenler, iletişim | Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | İlkokul eğitimi doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu sistem gereği 60 ayını tamamlayan çocuklar ilkokul birinci sınıfa başlayabilirler. Çocukların bu yaşlarda ilkokula başlamasının akademik başarılarını ne yönde etkilediği merak konusudur. Eğitsel hedeflerin gerçekleştirilmesi şeklinde ifade edilebilecek olan akademik başarı, çocuğun bilişsel, sosyal ve duygusal gelişiminden etkilenebilmektedir. Araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili yaşanan sorunları belirlemektir. Çalışma genel tarama modeliyle hazırlanmıştır. Bu araştırmaya göre hem öğretmenler hem de yöneticiler sistemle ilgili yeteri kadar bilgilendirilmediklerini düşünmektedir. Sistemle birlikte eğitim ortamlarında fiziki yetersizlik oluştuğuna, okulların mevcut fiziki şartlarının 60-66 aylık çocuklar için uygun olmadığına, 60 – 66 aylık çocukların 72+ çocuklarla aynı sınıfta bulunmalarının uyum sorunu yaşatacağına dair çeşitli görüşler elde edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3688 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Keziban ECE.pdf | 1.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.