Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3800
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBardakcı, Ahmet-
dc.date.accessioned2019-07-09T13:58:40Z
dc.date.available2019-07-09T13:58:40Z
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3800-
dc.description.abstractUluslararasılaşması teorileri firmaların uluslararası pazardaki maceralarını gittikçe artan bir süreç olarak ele almaktadır. Ancak bu teorilerin gelişmekte olan ülke KOBİlerinin uluslararasılaşmasını açıklayamayacağı iddia edilmektedir. Bununla birlikte son yirmi yılda küreselleşme, yeni ekonomi ve bilgi teknolojileri konusunda ortaya çıkan eğilimler, ticari hayatı oldukça değiştirmiştir. Bu doğrultuda geleneksel teorilerin KOBİlerin uluslararasılaşma sürecini açıklamakta zorlandığı iddia edilebilir. Bu çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi uluslarara-sılaşma teorileri için getirilen eleştirilerin geçerliliğinin araştırılmasıdır. İkinci amacı ise, mevcut teoriler ışığı altında Denizli İmalat Sanayii’nin uluslararasılaşma seviyesini ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe venture of firm’s international marketing is discussed in an incremental fashion by the theories of internationalisation. However, there is a critic arguing that these theories cannot explain the internationalisation process of developing country SMEs. Moreover trends like globalisation, new economy and information technologies have changed the rule of doing business in the last two decades. Therefore, it is argued that the conventional theories of internationalisation are unlikely explaining the behaviour of developing country SME’s internationalisation. This study attempts to investigate the validity of arguments depicted againist the theories of internationalisation, while discovering internationalisation process of Denizli Manufacturing Industry in the light of main theories of internationalisation.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi İİBF Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararasılaşma teorileri, uluslararası pazarlama, Denizli, KOBİen_US
dc.titleUluslararasılaşma teorilerinin gelişmekte olan ülke firmalarının ihracat uygulamaları çerçevesinde geçerliliği: Denizli İmalat Sanayi örneğien_US
dc.title.alternativeValidity of the theories of internationalization in the context of export practices of developing countries: a case of Denizli Manufacturing Industryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.authorid0000-0003-1391-6432-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.