Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38350
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karahan, Jülide | - |
dc.contributor.editor | Tanrıöğen, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T10:54:39Z | - |
dc.date.available | 2021-02-10T10:54:39Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38350 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın yapım amacı; öğretmenlerin çalıştıkları okulların iklimine ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüş ve nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli merkez ilçelerinde, 2020/2021 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 4 farklı okul türünde liselerde görev yapan 18 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman tarafından geliştirilen dokuz soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak sonuca ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; liselerde görev yapan öğretmenlerin görev yaptıkları okulların iklimine yönelik görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğu, okullarının iklimini açık, samimi ve sıcak olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Görev yaptıkları okul müdürüyle çatışma yaşamayan öğretmenler, sorunla karşılaştıklarında iletişim kanallarını aktif halde kullanmış ve olası problemleri önlemişlerdir. Öğretmenler ile okul müdürleri arasındaki güven duygusunun yüksek düzeyde olduğu, ortak hedeflerin ve vizyonun paylaşıldığı, karara katılımın sağlandığı, takım çalışması için aranılan ortamın oluşturulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca okul müdürü tarafından engellendiğini düşünen öğretmen görüşü bulunmamaktadır. Bu da okul iklimini pozitif yönde etkilemektedir. Çünkü okul yönetimi tarafından engellendiğini düşünen öğretmenin görev yaptığı okula bakış açısı olumsuz etkilenmektedir. Öğretmenin aidiyet duygusunu yitirmesine, okula ilgisizlik göstermesine neden olmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | lise | en_US |
dc.subject | okul iklimi | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin çalıştıkları okulların iklimine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5491-3273 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Julide Karahan - BitirmeProjesi 2021 Ocak.pdf | 880.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
574
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.