Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKoçoğlu, Duygu-
dc.contributor.authorSoysal, Ayşe Nur-
dc.date.accessioned2021-02-23T12:20:56Z
dc.date.available2021-02-23T12:20:56Z
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38381-
dc.description.abstractBu araştırma ile konaklama işletmelerinde hizmet inovasyonunun otel yöneticileri ve müşteriler açısından çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hizmet inovasyonunun; pazar türbülansı, teknolojik türbülans, hükümet düzenlemeleri, yöneticilerin inovatif hizmet davranışları ve hizmet inovasyon performansı ile arasındaki ilişki ölçülmüştür. Ayrıca hizmet inovasyonu müşteriler açısından da değerlendirilmiştir. Hizmet inovasyonunun müşteri deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi ölçülmüştür. Veriler online anket aracılığı ile, beş yıldızlı otel işletmelerinin yöneticilerinden toplanmıştır. Ayrıca Antalya'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmesinin müşterilerinden yüz yüze anketlerle veriler toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ise; pazar türbülansı ve teknolojik türbülansın hizmet inovasyonunu etkilediği, hükümet düzenlemeleri ile hizmet inovasyonu arasında bir anlamlılık olmadığı, hizmet inovasyonunun yöneticilerin inovatif hizmet davranışlarını etkilediği, yöneticilerin inovatif hizmet davranışlarının hizmet inovasyon performansını etkilediği ve hizmet inovasyon performansının işletme performansı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğudur. Bunun yanı sıra hizmet inovasyonun müşteri deneyimini etkilediği ve müşteri deneyiminin de tekrar ziyaret etme niyetini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to evaluate service innovation in accommodation establishments according to various variables in terms of hotel managers and customers. The relationship between service innovation and market turbulence, technological turbulence, government regulation, managers' innovative service behavior and service innovation performance has been measured. In addition, service innovation has been evaluated from the perspective of customers. The impact of service innovation on customer experience and revisit intention has been measured. The data has been collected from the managers of five-star hotel establishments through an online survey. In addition, data has been collected through face-to-face surveys from the customers of the five-star hotel business operating in Antalya. The results obtained from the research are; market turbulence and technological turbulence affect service innovation. There is no significance between government regulation and service innovation. Service innovation affects managers' innovative service behaviour. Managers' innovative service behaviour and service innovation performance affect business performance. It has a meaningful impact. Also concluded that service innovation affected the customer experience, and the customer experience affected the revisit intention.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectHizmet İnovasyonuen_US
dc.subjectHizmet İnovasyon Performansıen_US
dc.subjectİşletme Performansıen_US
dc.subjectTekrar Ziyaret Etme Niyetien_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectService Innovationen_US
dc.subjectService Innovation Performanceen_US
dc.subjectBusiness Performanceen_US
dc.subjectRevisit Intentionen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde hizmet inovasyonu ve bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeService innovation in accommodation establishments and an implementationen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.authorid0000-0003-4576-0567-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid663611en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe Nur Soysal.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

316
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.