Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38519
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetinkaya, Bilal-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2021-07-01T07:11:17Z-
dc.date.available2021-07-01T07:11:17Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38519-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerin okul yöneticilerinin güç merkezi oluşturma oyunları konusundaki algıları ve bu algılarının öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip/göstermediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki resmi okullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 258 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin sponsorluk, ittifak kurma, imparatorluk kurma, uzmanlık ve patronluk oyunlarını orta düzeyde sergilediklerini düşündükleri ancak bütçeleme oyununu hiç sergilemediğini düşündükleri tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin güç merkezi oluşturma alt boyutlarına ilişkin öğretmen algılarında cinsiyete göre patronluk boyutunda farklılık görüldüğü ve bu farkın erkek öğretmenler lehine olduğu saptanmıştır. Yaşa göre sponsorluk, imparatorluk kurma, bütçeleme, uzmanlık ve patronluk boyutlarında farklılık tespit edilmiştir. Eğitim düzeyi değişkenine göre sponsorluk ve patronluk boyutlarında farklılık görüldüğü ve farkın lisansüstü mezunları lehine olduğu tespit edilmiştir. İlçelere göre sponsorluk, bütçeleme, uzmanlık ve patronluk boyutlarında Pamukkale ilçesinde yaşayanlar lehine farklılık çıkmıştır. Kıdeme göre sponsorluk, imparatorluk kurma, uzmanlık ve patronluk boyutunda farklılık bulunmuştur. Medeni duruma göre ise sadece uzmanlık boyutunda farklılığın çıktığı ve farkın evli olanlar lehine olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüç merkezi oluşturma oyunlarıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.titleOkul yöneticilerinin güç merkezi oluşturma oyunları konusundaki algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BİLAL ÇETİNKAYA BASKI 14.06.2021.docx2.22 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.