Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38541
Title: Okul dışı öğrenme ortamları düzenlemeye yönelik eğitim yöneticileri ve öğretmen algıları
Authors: Aslan, Özcan
Keywords: Okul dışı
Denizli
öğrenme
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi, Pamukkale ve Sarayköy ilçelerinde resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin ODÖO ilişkin algıları ve bu algılarının kişisel değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi, Pamukkale ve Sarayköy ilçelerinde resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerden “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 453 okul yöneticisi ve öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “ODÖO Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO na ilişkin algıları genel olarak anlamlı öğrenme ve sosyal beceri öğretimindeki önemi konularında çok yeterli oldukları ve ODÖO yla ilgili ise orta düzeyde yeterli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO na ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum, branşa göre anlamlı farklılık göstermediği ancak yaş, çalışma pozisyonu, eğitim düzeyi, görev yapılan ilçe, okul dışı öğrenme alanlarıyla ilgili eğitim alma durumuna göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO bilgi alt boyutuna ilişkin algılarının genel olarak orta düzeyde yeterli olduklarını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO bilgi alt boyutuna ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum, branş, çalışılan ilçeye göre anlamlı farklılık göstermediği fakat yaş, çalışma pozisyonu, eğitim düzeyi ve okul dışı eğitim ile ilgili eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği ve bu farkın 46-61 yaş aleyhine, okul müdürleri, lisansüstü mezunları, Pamukkale’de çalışanlar ve eğitim alanlar lehine olduğu tespit edilmiştir. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO planlama boyutuna ilişkin algılarının genel olarak orta düzeyde algılandığı ve planlama konusunda kendilerini orta düzeyde değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO planlama alt boyutuna ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum, branşa göre anlamlı farklılık göstermediği ancak yaş, çalışma pozisyonu, eğitim düzeyi, çalışılan ilçe ve okul dışı eğitim ile ilgili eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılık olduğu ve bu farkların 24-30 yaş, müdür yardımcıları ile okul müdürleri, lisansüstü mezunları, Sarayköy’de çalışanlar ve eğitim alanlar lehine olduğu tespit edilmiştir. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO uygulama alt boyutuna ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu ve uygulama boyutunda orta düzeyde yeterli olduklarını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO uygulama alt boyutuna ilişkin algılarının cinsiyet, çalışma pozisyonu, medeni durum, branş, görev yapılan ilçeye göre anlamlı farklılık göstermediği fakat yaş, eğitim düzeyi, okul dışı öğrenme ile ilgili eğitim alma durumlarına göre farklılık gösterdiği ve bu farkın 46-61 yaş aleyhine, lisansüstü mezunları ve eğitim alanlar lehine olduğu saptanmıştır.Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO değerlendirme boyutunda genel algılarının orta düzeyde olduğu ve değerlendirme boyutunda kendilerini orta düzeyde gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin ODÖO değerlendirme alt boyutuna ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum, branşa göre anlamlı farklılık göstermediği ancak yaş, çalışma pozisyonu, eğitim düzeyi, çalışılan ilçe ve okul dışı öğrenme ile ilgili eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği ve bu farklarla ilgili olarak 46-61 yaş aleyhine, okul müdürleri, lisansüstü mezunları, Sarayköy ilçesinde çalışanlar ve eğitim alanlar lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38541
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özcan ASLAN Proje.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,010
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.