Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38544
Title: | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerilerine Yönelik Algıları | Authors: | Bolu, Ela | Keywords: | Sınıf yönetimi beceri öğretmen algı |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada Denizli merkez ilçeleri olan Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde resmi anaokullarında çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ve bunun öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip/göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki resmi anaokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 104 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır.Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının genel olarak çok yüksek olduğu görülmüştür. Maddeler içinde en yüksek katılım “Çocuğu bir birey olarak görme” ve “Çocukların olumlu davranışlarını pekiştirebilme” maddesine ve “Çok iyi” derecesinde katılım olduğu görülmüştür. Maddeler içinde en düşük katılımın ise “Aileleri okul kaynakları ile (rehberlik öğretmeni veya okul psikoloğu) problem davranışlar ile baş etme yöntemleri konusunda destekleyebilme” maddesine ve yine “Çok iyi” seviyesinde katılımın olduğu görülmüştür. Diğer bütün maddelere de katılımın çok iyi seviyesinde olduğu görülmüştür. Buradan okulöncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve alt boyutlarına ilişkin algılarının Sınıf içi düzenlemeler Plan-Program alt boyutu, İletişim ve davranış alt boyutu, Zaman yönetimi alt boyutu ve Sınıf yönetim becerileri toplam-genel olarak “Çok iyi” seviyesinde katılım olduğu görülmüştür. Bütün boyutlarda ve genel olarak öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çok iyi olarak değerlendirildiği ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini çok iyi olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin öğretmenlerin cinsiyetine, yaşına, çalıştıkları yaş grubuna, eğitim düzeylerine, medeni durumlarına ve sınıf yönetimi alanında eğitim almalarına göre anlamlı değişiklik göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak çalışılan ilçe değişkenine göre diğer boyutlarda farklılık görülmez iken zaman yönetimi boyutunda ise Pamukkale ilçesinde çalışan öğretmenler lehine anlamlı farklılık görülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38544 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ela BOLU Proje.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
1,066
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.