Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38554
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tütüncü, İlker | - |
dc.contributor.editor | ÇÖĞMEN, Suna | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-09T13:24:39Z | |
dc.date.available | 2021-07-09T13:24:39Z | |
dc.date.issued | 2021-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38554 | - |
dc.description.abstract | Eğitim sistemimiz için öğrenci, öğretmen ve yönetici kavramları temel teşkil etmektedir. Öğretmen bu temelin en etkin parçasıdır. Öğretmenlerimizin niteliği ve verimi eğitim sistemimizin çıktılarına doğrudan etki edecek konumdadır. Tüm diğer sektörlerde olduğu gibi Türk eğitim sistemi içinde verim ve başarının anahtarı sağlıklı bir denetim sisteminden geçtiği düşünülmektedir. Ülkemizde öğretmen ders denetimlerinde ilk sorumluluk ve yetki sahibi okul müdürüdür. Ders denetim faaliyetleri okul müdürlerine bırakıldığı zamandan itibaren yapılan çalışmalar ağırlıklı olarak denetim süreçlerinde öğretmen görüşlerini incelemiştir. Araştırmamızın amacı ders denetim süreci ile ilgili okul müdürü görüşleri almaktır. Böylece ilgili alana farklı bir bakış açısı kazandırarak Covid-19 pandemi sürecinde ders denetim süreci ilgili durum incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modelinde desenlemiştir. 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Denizli il genelinde bulunan Anaokulu, İlkokul, Ortaokul, Lise ve Halk Eğitim Merkez müdürleri gibi farklı eğitim kurumlarında çalışan 106 okul müdürü araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma ile okul müdürlerinin ders denetim yetkisinin kendilerine bırakılmasından memnun oldukları, kendilerini bu alanda yeterli gördükleri, bu alanda eğitim almak istedikleri, ders denetiminde hazırlık, ders süreçleri, geri bildirime ağırlıklı olarak önem verdiklerini, en fazla huzursuz eğitim ortamı sorunu ile karşılaştıklarını ve karşılaşılan sorunlara etkili iletişim ile çözüm ürettiklerini belirterek uzaktan eğitim süreci ile ders denetim görevini yarı yarıya yapabildikleri bulgularına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Müdürü | en_US |
dc.subject | Ders Denetimi | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İlker TÜTÜNCÜ Proje.pdf | 2.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
172
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
680
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.