Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38554
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTütüncü, İlker-
dc.contributor.editorÇÖĞMEN, Suna-
dc.date.accessioned2021-07-09T13:24:39Z
dc.date.available2021-07-09T13:24:39Z
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38554-
dc.description.abstractEğitim sistemimiz için öğrenci, öğretmen ve yönetici kavramları temel teşkil etmektedir. Öğretmen bu temelin en etkin parçasıdır. Öğretmenlerimizin niteliği ve verimi eğitim sistemimizin çıktılarına doğrudan etki edecek konumdadır. Tüm diğer sektörlerde olduğu gibi Türk eğitim sistemi içinde verim ve başarının anahtarı sağlıklı bir denetim sisteminden geçtiği düşünülmektedir. Ülkemizde öğretmen ders denetimlerinde ilk sorumluluk ve yetki sahibi okul müdürüdür. Ders denetim faaliyetleri okul müdürlerine bırakıldığı zamandan itibaren yapılan çalışmalar ağırlıklı olarak denetim süreçlerinde öğretmen görüşlerini incelemiştir. Araştırmamızın amacı ders denetim süreci ile ilgili okul müdürü görüşleri almaktır. Böylece ilgili alana farklı bir bakış açısı kazandırarak Covid-19 pandemi sürecinde ders denetim süreci ilgili durum incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modelinde desenlemiştir. 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Denizli il genelinde bulunan Anaokulu, İlkokul, Ortaokul, Lise ve Halk Eğitim Merkez müdürleri gibi farklı eğitim kurumlarında çalışan 106 okul müdürü araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma ile okul müdürlerinin ders denetim yetkisinin kendilerine bırakılmasından memnun oldukları, kendilerini bu alanda yeterli gördükleri, bu alanda eğitim almak istedikleri, ders denetiminde hazırlık, ders süreçleri, geri bildirime ağırlıklı olarak önem verdiklerini, en fazla huzursuz eğitim ortamı sorunu ile karşılaştıklarını ve karşılaşılan sorunlara etkili iletişim ile çözüm ürettiklerini belirterek uzaktan eğitim süreci ile ders denetim görevini yarı yarıya yapabildikleri bulgularına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectDers Denetimien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.titleOkul müdürlerinin ders denetimi ile ilgili görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlker TÜTÜNCÜ Proje.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

172
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

680
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.