Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38556
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaradeniz, Sedanur-
dc.contributor.editorSÜREL ,Serhat-
dc.date.accessioned2021-07-09T13:43:47Z
dc.date.available2021-07-09T13:43:47Z
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38556-
dc.description.abstractTarih boyunca yaşanılan savaşlar, göçler, küreselleşme vb. nedenlerle toplumlar bir arada yaşamak durumunda kalmış, bu da toplumsal yapıyı değiştirerek çok kültürlü bir yapıya dönüştürmüştür. Bu durum eğitime de yansıyarak çok kültürlü eğitimin ortaya çıkmasına neden oluşturmaktadır. Sınıflarda dil, din, ırk, kültür, yaş, cinsiyet, sosyal ve ekonomik açıdan birbirinden çok farklı öğrencilerin bir arada bulunması öğretmenlerin çokkültürlü eğitimle yüz yüze kalmalarına neden olmaktadır. Bu araştırma öğretmenlerin cinsiyete, kıdeme, yaşadığı yer gibi bazı demografik değişkenlere göre kültürel farklılıklara yönelik bakış açılarını belirlemek ve bu demografik özellikler açısından çokkültürlü yeterlik algıları arasında bir fark olup olmadığını tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmada, öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algıları Başbay ve Kağnıcı (2011) tarafından geliştirilen “Çok Kültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği” ile elde edilen verilerin nicel analiz yöntemiyle saptanmıştır. Öğretmenlerin çok kültürlülük yeterliliklerinin çeşitli değişkenlerle incelendiği tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni çok kültürlü sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çokkültürlü yeterlik algılarını belirlemek için 2020/2021 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi okullarda çalışan 250 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örneklem yöntemi kullanılarak 250 öğretmenle gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectÇokkültürlülüken_US
dc.subjectÇokkültürlü Eğitimen_US
dc.titleÇok kültürlü sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çokkültürlülük algılarını etkileyen etkenler nelerdiren_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sedanur Karadeniz.pdf935.1 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

442
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

1,102
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.