Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38562
Title: Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimine katkısına yönelik yönetici ve öğretmen görüşleri
Other Titles: Views of administrators and teachers on the contribution of out-of-school learning environments to science education
Authors: Bolu, Adviye
Keywords: Okul dışı öğrenme ortamları
fen bilgisi dersi
okul yöneticileri
öğretmen
Out-of-school learning environments
science lesson
school administrators
teacher
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitimine katkısına yönelik yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2020–2021 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinde okul dışı öğrenme ortamları (ODÖO) projesinin uygulandığı sekiz pilot okulda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler arasından amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmaya 4 okul müdürü, 7 müdür yardımcısı ve 16 öğretmen katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır.ODÖO projesi uygulamasının fen bilimleri dersi öğretim programı ve kazanımlarına uygunluğu hakkındaki okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri genellikle uygun ve yeterli şeklinde olmuştur. ODÖO projesinde fen bilimleri dersini planlama ve uygulama sürecinde, okul yöneticileri ve öğretmenlerin deneyimleriyle ilgili en fazla ifade edilen konu yaparak yaşayarak öğrenme olurken, bunu sırasıyla bilim okuryazarlığı ve çevre, bilinç ve planlama ve güvenlik önlemleri izlemiştir. Fen Bilimleri dersinde öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerinin gelişimleri açısından okul dışı mekânlardaki öğrenme ortamlarının öğrencilerde deneyim, yaparak ve yaşayarak öğrenmeye fırsat verdiği, bütüncül gelişim ve merak, inceleme araştırma kazanımlarını desteklediği belirlenmiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin ODÖO projesinin fen bilimleri dersinde uygulanabilirliği hakkında genel olarak katkı sağladığı, verimli olduğu, mutlaka uygulanması gerektiği şeklindeki görüşler öne çıkmıştır. ODÖO projesinin uygulanmasıyla ilgili olumsuz herhangi bir görüş ifade edilmemiştir.Araştırma sonuçları ODÖO projesinin fen bilimleri dersi öğretim programı ve kazanımlarına uygun olduğu ve öğrencilerin bu kazanımlara ilişkin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceri gelişimlerini desteklediğini ortaya koymaktadır.
This research aims to determine the views of administrators and teachers about the contribution of out-of-school learning environments to science education. A survey model was used in the research. The research participants were selected by purposive sampling method among school administrators and teachers working in eight pilot schools in Denizli province in the 2020-2021 academic year, where the out-of-school learning environments (OLE) project was implemented. Four school principals, seven vice-principals and 16 teachers participated in the research. Research data were collected with a semi-structured interview form developed by the researcher, and descriptive analysis was used to analyze the data. The opinions of school administrators and teachers about the appropriateness of the OLE project application to the science curriculum and its achievements were generally appropriate and sufficient. In planning and implementing the science lesson in the OLE project, learning by doing was the most expressed subject about the experiences of school administrators and teachers, followed by science literacy and environmental awareness and planning and safety measures, respectively.In terms of developing cognitive, affective and psychomotor skills of students in the Science course, it was determined that the learning environments in out-of-school spaces allowed students to experience, learn by doing and living, and support holistic development and curiosity, research and research gains. The opinions that school administrators and teachers contribute to the applicability of the OLE project in science lessons in general, that it is efficient and that it must be applied have come to the fore. No negative opinions were expressed regarding the implementation of the OLE project. The research results revealed that the OLE project is suitable for the science course curriculum and achievements and supports the cognitive, affective and psychomotor skills development of the students regarding these achievements.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38562
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adviye BOLU Proje.pdf796.3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

556
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

1,812
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.