Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38563
Title: Okul yöneticilerinin tükenmişlik düzeylerini konu alan lisansüstü tezlerin incelenmesi
Authors: Dal, Gökhan Yılmaz
Keywords: Okul yöneticileri
lisansüstü tezler
tükenmişlik düzeyleri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma “Okul yöneticilerinin tükenmişlik düzeyleri” konusunu kapsayan ve Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nde açık erişimle yayınlanana lisansüstü tez çalışmalarının belirli başlıklar altında analizine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Nitel desende gerçekleştirilen bu araştırmada, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen 18 lisansüstü tez mercek altına alınmıştır. Bu tezler yapıldıkları yıl, üniversite, tür, problem cümlesi, desen, örneklem büyüklüğü, örneklem türü, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri bağlamında incelenmiştir. Araştırmadan ulaşılanlara göre okul yöneticilerinin tükenmişlik düzeyleri konusu kapsamında yapılmış lisansüstü tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans düzeyinde yapılmış çalışmalar olduğu, yine bu çoğunluğun nicel desende yapılmış araştırmalara dayandığı, örneklem bakımından katılımcı kitlesinin geniş tutulduğu, araştırmaya konu verilerin anket türünde ölçeklerle toplandığı, aynı şekilde nicel desenlemeye uygun bicimde istatistiksel analizlerin hakim olduğu görülmüştür. Bu araştırmanın sonuçlarından hareketle alanla ilgilenen çalışmacılara nitel desende araştırmalar yapmaları, spesifik durumlara odaklanıp okul yöneticilerinin tükenme nedenlerinde liderlik dışı argümanları ortaya koymaları önerilebilir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38563
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gökhan Yılmaz DAL.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

582
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.