Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürarslan, Nilüfer-
dc.contributor.editorYıldırım, Özen-
dc.date.accessioned2021-07-27T13:08:53Z-
dc.date.available2021-07-27T13:08:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38581-
dc.description.abstractGelişen, üreten, kendini yenileyen örgütlerde, geçmişte ve günümüzde olduğu gibi güven, adalet ve mesleki doyumun önemi ve birbirine etkileri yadsınamaz bir gerçektir. Özellikle pandemi sürecinde okullarda örgütsel güven, örgütsel adalet ve mesleki doyum ne düzeydedir? Peki bu faktörlerin mesleki doyuma etkileri ne düzeydedir? Öğretmenlerin mesleki doyumu, örgütsel adalet ve örgütsel güven algılarına göre değişir mi? Okuluna, yöneticisine, arkadaşlarına güven duymayan, adil ortamda çalışmayan bir öğretmenin mesleki doyumu ne kadar olur? Acaba örgütsel güven, örgütsel adalet ve mesleki doyum demografik değişkenlere göre bir farklılık gösterir mi? Merak edilen soruların cevaplarına ulaşılmaya çalışıldı. Araştırmada, ilkokul öğretmenlerinin örgütsel güven ve adalet algılarının mesleki doyuma etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla birlikte ilkokul öğretmenlerinin örgütsel güven, örgütsel adalet ve mesleki doyum değişkenlerinin belirli demografik özelliklerine göre nasıl değiştiği de incelenmiştir. Çalışma sonucunda; öğretmenlerin örgütsel güven algıları, örgütsel adalet algıları ve mesleki doyum düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel güven algı düzeylerinin cinsiyete, yaşa ve mesleki kıdeme göre farklılaşmadığı görülmüştür. 16 yıl ve üstü yıldır aynı kurumda çalışan öğretmenlerin 6-10 yıl arası aynı kurumda çalışan öğretmenlere oranla örgütsel güven algı düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin mesleki doyum ile örgütsel adalet düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve kurumda çalışma yılına göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel güvenleri ile örgütsel adaletleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişkisi bulunmuştur. Mesleki doyum ile örgütsel güven ve vii örgütsel adalet arasında ise düşük seviyede pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Mesleki doyum ile örgütsel güven ve örgütsel adalet ilişkisi anlamsız bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki doyumlarının %0.07’sinin örgütsel adalet ve örgütsel güven algıları ile açıklanabildiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki doyumen_US
dc.subjectörgütsel güvenen_US
dc.subjectörgütsel adaleten_US
dc.subjectokul yöneticisien_US
dc.titleİlkokullarda öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel adalet algılarının mesleki doyuma etkilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nilüfer Gürarslan Proje.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

322
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.